۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۲۲۰۶۳۳

بیش از 2500 عربستانی به عضویت داعش درآمده‌اند

خبرگزاری رسا ـ هر روز اخبار جدیدی از دستگیری تعداد دیگری از سعودی‌های تکفیری‌ پیوسته به داعش منتشر می‌شود که بیانگر نقش سعودی‌ها در این تشکیلات است.
داعش

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «العهد»، وزارت دفاع عراق یک فیلم ویدئویی 6 دقیقه‌ای از لحظه دستگیری یک سعودی تکفیری به نام «حمد التمیمی» (21 ساله) در منطقه‌ای صحرایی در شمال عراق را منتشر کرد.

در این فیلم ویدئویی لحظاتی از بازجویی این سعودی تکفیری ثبت شده است. از او سوالاتی درباره دلایل پیوستنش به داعش و ورودش به سوریه و سپس عراق شده است.

تمیمی اعتراف می‌کند که ابتدا در سوریه می‌جنگیده اما به دستور فرمانده گردانی که وی در آن فعالیت داشت‌ به عراق آمده تا به زعم خود در آزادی منطقه «مروانه» شرکت کند.

این تکفیری سعودی در ادامه اعترافاتش می‌گوید که با تفکر «جهادی» در اینترنت آشنا شده است و از طریق شبکه اجتماعی توییتر با یکی از اعضای داعش در عراق به نام «عبدالمجید العتیبی» ارتباط گرفته و سپس از طریق طرابلس لبنان به سوریه آمده و در تماس با برادر بزرگترش او را در جریان سفرش به سوریه قرار داده است. اما برادرش از او خواسته که از ادامه این راه دست‌بردارد و به کشورش بازگردد.

به گزارش مرکز پژوهشی «بوی» 2500 سعودی در صفوف داعش هستند اما ناظران سیاسی شمار سعودی‌ها در تشکیلات داعش را بیشتری از این میزان می‌داند. به هر حال هیچ آمار دقیقی در این باره وجود ندارد.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930622000769#sthash.lIsAGRIp.dpuf

 

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت دفاع عراق یک فیلم ویدئویی 6 دقیقه‌ای از لحظه دستگیری یک سعودی تکفیری به نام حمد التمیمی (21 ساله) در منطقه‌ای صحرایی در شمال عراق را منتشر کرد.

 

در این فیلم ویدئویی لحظاتی از بازجویی این سعودی تکفیری ثبت شده است. از او سوالاتی درباره دلایل پیوستنش به داعش و ورودش به سوریه و سپس عراق شده است.

 

تمیمی اعتراف می‌کند که ابتدا در سوریه می‌جنگیده اما به دستور فرمانده گردانی که وی در آن فعالیت داشت‌ به عراق آمده تا به زعم خود در آزادی منطقه مروانه شرکت کند.

 

این تکفیری سعودی در ادامه اعترافاتش می‌گوید که با تفکر جهادی در اینترنت آشنا شده است و از طریق شبکه اجتماعی توییتر با یکی از اعضای داعش در عراق به نام «عبدالمجید العتیبی» ارتباط گرفته و سپس از طریق طرابلس لبنان به سوریه آمده و در تماس با برادر بزرگترش او را در جریان سفرش به سوریه قرار داده است. اما برادرش از او خواسته که از ادامه این راه دست‌بردارد و به کشورش بازگردد.

 

به گزارش مرکز پژوهشی «بوی» 2500 سعودی در صفوف داعش هستند اما ناظران سیاسی شمار سعودی‌ها در تشکیلات داعش را بیشتری از این میزان می‌داند. /1321/د102/ک

ارسال نظرات