۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۲۲۰۶۶۶

نماینده پارلمان عراق نسبت به سرنوشت دختران در بند داعش ابراز نگرانی کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده پارلمان عراق با اشاره به اسارت هزاران دختر شیعه و ایزدی از سوی داعش، نسبت به سرنوشت آنان ابراز نگرانی کرد.
حجت الاسلام محمد تقي المولي رييس بعثه حج عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ محمد تقی المولا رییس بعثه حج و نماینده پارلمان عراق در کنفرانس ملی آوارگان که امروز در دفتر رییس مجلس اعلای اسلامی این کشور برگزار شد، گفت: عراقی ها به ویژه قشر ترکمان مورد هجمه شنیعی از سوی تروریست های داعش قرار می گیرند به گونه ای که بسیاری از اراضی ترکمن ها اشغال شده، مردان و جوانان به قتل رسیده، برخی خانواده ها به صورت کامل از هم فروپاشیده و برخی زنان نیز اسیر شده اند.

 

وی افزود: 300 هزار شهروند ترکمان از تلعفر، طوزخورماتو، بشیر و نینوا آواره شده و خانه های خود را از دست داده و اکثر آنان در کربلا و نجف اشرف پناهنده شده اند. البته این مساله تنها به ترکمان ها اختصاص ندارد بلکه شهروندان شبکی، مسیحی و ایزدی نیز مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند.

 

حجت الاسلام المولا از مواضع مراجع تقلید در بحران اخیر تقدیر و تشکر کرد و خاطر نشان ساخت: مواضع مراجع تقلید به ویژه حضرت آیت الله سیستانی، آستان قدس حسینی و عباسی و همچنین مومنان در توجه به آوارگان قابل ستایش و تقدیر است.

 

نماینده پارلمان عراق با اشاره به وضع آوارگان در این کشور تصریح کرد: زندگی شهروندان در حسینیه ها بسیار سخت است و باید فکر اساسی برای این خانواده ها کرد. ساخت مجتمع های مسکونی برای آوارگان ضروری به شمار می آید.

 

وی ادامه داد: بیش از دو ماه است که 80 درصد نیروها و کارکنان وزارت کشور و دفاع، حقوق خود را به  دلیل اوضاع بحرانی دریافت نکرده اند. نخست وزیر جدید باید دستور رسیدگی فوری به این مسائل را بدهد.

 

حجت الاسلام المولا با اشاره به درخواست ترکمان ها و ایزدیان برای مسلح شدن، گفت: هزاران دختر شیعه و ایزدی در سنجار و تلعفر در اسارت داعش به سر می برند./980/ب902/د

ارسال نظرات