۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۶
کد خبر: ۲۲۰۷۲۲
آیت الله نمازی:

بی توجهی به دستورات قرآن سبب اسارت مسلمانان شده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان بی توجهی به فرامین قرآنی را یکی از دلایل اسارت مسلمانان به دست دشمن دانست و گفت: امت اسلامی امروز عمل به قرآن را کنار گذاشته و آن دسته از افرادی هم که با قرآن سرو کار دارند تنها با الفاظ قرآن کار دارند اما به پیام آن توجهی ندارند.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی شنبه شب در جمع قرآن پژوهان و نمازگزاران مسجد فاطمیه فین بزرگ کاشان، گفت: اگر بشریت عقلش برسد و درست آموزش ببیند به غیر در خانه اهل بیت(ع) و قرآن جای دیگر نخواهد رفت.

 

 

وی افزود: دنیا و اهل دنیا مشغول بازی و لهب و لعب هستند و بر همین اساس است که آدرس را به آنها اشتباهی داده اند و متوجه نیستند چه کسی هستند، از کجا آمده اند و به کجا می روند و تنها امتی که این موضوع را درک کرده است پیروان اهل بیت(ع) و قرآن هستند.

 

 

به گفته وی، رحمت خداوند نصیب جامعه ای می شود که خود شناس باشد و بداند چه کسی است، از کجا آمده است و درچه جایگاه و موقعیتی قرارگرفته است و سرانجام و پایان کارش به کجا منتهی می شود.

 

 

آیت الله نمازی‌ یاد آورشد: پیامبر اکرم(ص) فرمود من قرآن و عترت را به عنوان دو ودیعه نزد امت خود می گذارم و تا زمانی که امت من متمسک به آن باشند گمراه نخواهند شد.

 

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به این که تفکر شیعه و فرهنگ توحیدی اهل بیت(ع) نیز براساس دو اصل قرآن و عترت پایه گذاری و استوار است گفت: جامعه به ویژه نسل جوان جامعه، وکلای مجلس، وزرای‌کشور و مدیران جامعه که متصدی مدیریت جامعه را بر عهده دارند اگر به وسیله معارف بلند قرآن شارژ نشوند مشکلات زیادی را در جامعه خواهیم داشت.

 

 

آیت الله نمازی همچنین از عدم عمل به قرآن به عنوان یکی از عواملی نام برد که باعث شده یک اقلیت صهیونیست بر یک میلیارد و 700 میلیون مسلمان جهان سیطره یافته و آنها را به گروگان و اسارت بگیرند.

 

 

به گفته وی ما قرآن را تلاوت می کنیم و به الفاظ و صوت قرآن توجه داریم اما با پیام قرآن کاری نداریم و این موضوع امروز برای مسلمان به عنوان یک تهدید بزرگ محسوب می شود.

 

 

عضو مجلس خبرگان رهبری بی توجهی به فرامین قرآنی را یکی از دلایل اسارت مسلمانان به دست دشمن دانست و تأکید کرد: امت اسلامی امروز عمل به قرآن را کنار گذاشته و آن دسته از افرادی هم که با قرآن سرو کار دارند تنها با الفاظ قرآن کار دارند اما به پیام آن توجهی ندارند.

 

 

آیت الله نمازی قرآن را طاق معرفت دانست و با تأکید بر آشنایی امت اسلامی به معارف قرآنی گفت: امت اسلامی اگر با معارف قرآن آشنا شوند هیچگاه تحت سلطه دشمن قرار نخواهند گرفت چرا که قرآن تمام راه های نفوذ دشمن را بسته است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان تمامی مشکلات جامعه را از عدم خداشناسی دانست و تنها راه مبارزه با فساد را معرفت الله اعلام کرد و گفت: اگر جوانان ما مسلح به معارف قرآنی شوند و خدا را بشناسند تمامی مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

 

 

آیت الله نمازی یادآورشد: راه سعادت و عزت و سربلندی و استقلال جامعه به غیر از قرارگرفتن در راه و مسیر قرآن و اهل بیت(ع) امکان پذیر نخواهد شد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات