۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۲۲۰۷۶۴
امام جمعه بابل:

سینمای غرب از جلوه های جنگ نرم علیه ملت ها است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل یکی از جلوه های جنگ نرم را علیه ملت هایی دیگر را بهره گیری از صنعت سینما و این رسانه بیان کرد و افزود: مخرب تر از سلاح های سنگین نظامی ابزار فرهنگی است که مؤثران آنها که از سایر ابزارها اثرات جدی تر و عمیق تر سینما است.
حجت الاسلام حسن روحاني، امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در جمع فعالان فرهنگی این شهرستان با اشاره به اهمیت سینما و اثرگذاری آن بر فرهنگ جامعه گفت : از جمله چیزهایی که جلوه های تمدن محسوب می شود و اثرات زیادی بر  افکار و رفتار جوامع امروز دارد.

 

وی ادامه داد: بنیان گذاران سینما تصور نمی کردند که این صنعت اینقدر توسعه بپذیرد و اثرات شگرفی را بر افکار جوامع مختلف بگذارد.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل به انحصار صنعت سینما از سوی غرب را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: غرب با پی بردن به اثرات این صنعت سعی کرد تا آن را در انحصار بگیرد تا از این به عنوان ابزار برای کسب منافع خود بهره ببرد.

 

وی به اثرات سوء برخی فیلم های سینمایی بر اخلاق جوامع تصریح کرد: اهداف پلید آرام آثار سوء خود را بر  جومع انسانی برجای گذاشت و متأسفانه در بسیاری از کشورهای غربی صحنه های ناشایست و غیرانسانی را در فیلم های آنان شاهدیم.

 

حجت الاسلام روحانی به شکل گیری هالیوود در آمریکا و سرمایه گذاری بسیار زیاد بر روی صنعت سینما از سوی آمریکا گفت: استکبار نهفته در جهان غرب به ویژه در ایالات متحده صنعت سینما را در قالب مجموعه عظیمی به نام هالیوود گردآورد و در اختیار گرفت.

 

وی ادامه داد: بهترین کارگردان ها بهترین هنرپیشه ها و نویسندگان را در این رابطه به کارگرفتند تا در مسیر استکباری خود از این صنعت استفاده کنند و انصافاً چقدر خوب توانستند در مسیر شیطانی  خود از این ابزار نهایت بهره را ببرند.

 

امام جمعه بابل یکی از جلوه های جنگ نرم را علیه ملت هایی دیگر را بهره گیری از صنعت سینما و این رسانه بیان کرد و افزود: مخرب تر از سلاح های سنگین نظامی ابزار فرهنگی است که مؤثران آنها که از سایر ابزارها اثرات جدی تر و عمیق تر سینما است.

 

وی به وضعیت اسف بار سینما در قبل از انقلاب پرداخت و تصریح کرد: در قبل از انقلاب سابقه سویی را در خصوص تولید فیلم های سینمایی در کشور داشتیم زیرا  محوری ترین مسأله ای که در فیلم های قبل از انقلاب نمایش داده می شد با محوریت مسأله فحشا، زد و خورد، چاقو کشی و عربده کشی بود.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل، انقلاب اسلامی را موجب تحول در سینما بیان کرد و گفت: اثرات انقلاب اسلامی موجب تغییر نگرش و محتوا در صنعت سینما شد و سمت و سوی فیلم ها تغییر پیدا کرد و فیلم های شاخصی با هدایت هایی که صورت گرفت تولید شد.

 

وی ادامه داد: فیلم هایی پس از انقلاب توانست فرهنگ انقلابی کشور ما را به دیگر کشورها عرضه کند و ماهیت و برکت فرهنگ شیعه را به افراد دیگر در قالب فیلم های دیگر را عرضه کند.

 

امام جمعه بابل با ابراز نگرانی از وضعیت کنونی سینما در کشور گفت: از جمله نگرانی هایی که در سینما داریم تغییر سیاست های سینمایی ما در ساییه تغییر دولت ها است و ما سیاست ثابتی در این زمینه نداریم.

 

وی افزود: هر دولتی  که عوض می شود معاونت سینمایی اش، وزیر ارشاد به تناسب نگرش رییس دولت و افراد دیگر دست اندرکار اموری را انجام می دهند، تغییر می کنند و دولت که عوض می شود بسیاری از سیاست های گذشته زیر سؤال می رود و برنامه ها تغییر می کند.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان این که این شل و سفت کن ها متأسفانه در سیاست سینمایی کشور خسارت های زیادی را به بار آورده است خاطرنشان کرد:  دولتی اجازه نمایش فیلمی را نمی دهد و دولت بعد بلافاصله به آن فیلم اجازه نمایش می دهد و یا به فیلم هایی که در گذشته اجازه ساخت فیلم نمی دادند را اجازه ساخت می دهد.

 

وی ادامه داد: این عدم استمرار در سیاسیت سینمایی می تواند خسارت بار باشد و صنعت سینما نتواند به پویایی برسد.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به این که آرزوی ملت ما این بود به تناسب انقلاب افرادی که در عرصه سینما  فعالیت می کنند دست به نیرو پروری همسو با انقلاب بزنند گفت: باید پس از انقلاب کارگردان های انقلابی، مؤمن و دین باور و افرادی که به اسلام، انقلاب و ارزش های مهم اسلامی تربیت شوند و به انقلاب وفادار باشند.

 

وی ادامه داد: نباید پس از گذشت این همه سال فردی بیاید فیلمی بسازد و در تئاتر فعالیت کند که همه ی ارزش های اسلام و انقلاب را یکجا به زیر سؤال ببرد.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان این که جوانان انقلابی وفادار به ارزش های اسلامی باید میدان دار صحنه فرهنگ و سینما باشند، گفت: ابراز تأسف جدی ما از این است که صدا و سیما و دیگر مراکز فیلم سازی دولتی در بیش از سه دهه فعالیت به هر عنصری اجازه می دهد به  حسب جذابیت وارد این میدان بشود و بعد از مدتی لابلای برخی مجلات زرد خود نمایی کنند و ضربه بر حیثیت انقلاب اسلامی بزنند.

 

وی افزود: شایسته است نظارت جدی تری در این زمینه صورت بگیرد و در یک نگاه کلی همانگونه رهبر معظم انقلاب  و قبل از آن امام بزرگوار فرمودند سینما در خدمت تربیت باشد.

 

امام جمعه بابل با بیان جمله ای معروف از امام راحل در خصوص سینما خاطرنشان کرد: ما با سینما مخالف نیستیم ما با فحشا و فساد مخالفیم و اینکه سینما به مرکز فساد و ابتذال تبدیل شود.

 

وی ادامه داد: آنچه که خواهان آن هستیم این است که سینما در خدمت تربیت باشد و نظارت جدی از  سوی نظام اسلامی و معاونت سینمایی و وزارت ارشاد صورت بگیرد.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با انتقاد از برخی دیدگاه های مسؤولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: متأسفانه حرف هایی را از برخی مسؤولان وزارت ارشاد اسلامی بشنویم که نظارت ها رها بشود و هر چه که به فکر  اندیشه هر انسانی رسید می تواند فیلم بسازد و با افکار مردم بازی کند.

 

وی با تاکید بر این که نظارت و کنترل را باید جدی گرفت، تصریح کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند که اثرات جدی تخریبی آنها آنقدر سنگین است که نمی شود آنها را رها کرد و نمی شود گفت که ممیزی کتاب را به دست ناشر و مردم بسپاریم.

 

حجت الاسلام روحانی اثرات مخرب برخی آثار ضد فرهنگی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: بعد از آنکه کتاب نوشته و فیلم ساخته شد چطور این صحنه و اثرات مخرب را می توان از دل نوجوان و جوان بیرون کشید.

 

وی ادامه داد: سؤال ما از مسؤولان وزارت ارشاد اسلامی این است که چرا به برخی از عناصر ضدانقلاب که قبلاً نشان دادند با مبانی اسلام و انقلاب باور ندارند اجازه تولید آثار فرهنگی داده می شود./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات