۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۲۲۰۷۷۴
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

هفته دفاع مقدس امسال با شعار ایستادگی دیروز، عزت امروز و تعالی فردا نام گذاری شده است

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: امسال هفته دفاع مقدس با شعار "ایستادگی دیروز، عزت امروز و تعالی فردا" نام گذاری شده است.
سردار کارگر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد هفته‌ دفاع مقدس در ستاد مرکزی راهیان نور استان تهران برگراز شد گفت: رسانه‌ها به دور از سلایق سیاسی و جناجی نسبت به موضوع دفاع مقدس کار کنند و یکی از کارهای ما مشورت گرفتن از حوزه رسانه است.

 

وی افزود: امسال هفته دفاع مقدس با شعار "ایستادگی دیروز، عزت امروز و تعالی فردا" نام گذاری شده است و از روز 31 شهریور شروع و تا 6 مهر ادامه خواهد داشت، دوران دفاع مقدس از جمله افتخارات ما در جهان بوده و تنها جنگی بوده است که کشور ما حتی یک وجب از خاک خود را به دشمن واگذار نکرده است.

 

رییس ستاد راهیان نور عنوان کرد: ما نباید بگذاریم دوران دفاع مقدس فراموش شده یا تحریف شود زیرا این دوران مانند یک گنج برای کشور ما بود که باید از آن استفاده کرد، هشت سال سلحشوری، پایمردی و حماسه عاشورایی فرزندان این مرز و بوم در مقابله با تهاجم دشمن برگ زرینی از تاریخ عزت و کرامت ایران اسلامی را به ثبت رساند.

 

وی افزود: دفاع مقدس گنج پربهایی است که بخشی از آن پاسداشت از پایداری، ایثار و شهادت رزمندگان و پیش‌کسوتان است، بنابراین با همکاری، تعامل و مشارکت مردمی و سازمان‌ها و نهادها برنامه‌های متنوع در حماسه‌آفرینی‌های دوران دفاع مقدس را به نمایش گذارد.

 

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان داشت: الگوی دفاع مقدس 8 ساله ملت سلحشور ایران اسلامی، کارآیی و کارآمدی خود را در عرصه استکبار ستیزی و مقابله ملت‌ها با سلطه گران، فراتر از جغرافیای ایران اسلامی اثبات کرده است.

 

کارگر اظهار داشت: تجربیات هشت سال دفاع مقدس می‌تواند جامعه را با هوشمندی و درایت در بستر تاریخ و آوردگاه‌های حساس و سرنوشت ساز آینده راهنمایی کند، ترویج و پاسداشت حماسه‌های جاوید و ماندگار دفاع مقدس میراث گرانقدر شهیدان و حماسه سازان ایران اسلامی است که با قدرت ملی و استفاده از ظرفیت‌های درونی کشور، ایستادگی در برابر دشمنان را بیش از بیش فراهم آورده است.

 

وی درباره اهداف برنامه‌های سی و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس گفت: نهادینه سازی آثار، ارزش‌ها و دستارودهای دوران دفاع مقدس، تبین درس‌ها و عبرت‌ها از جنگ تحمیلی و تبین قدرت دفاعی کشور برگرفته از دوران دفاع مقدس در بازدارندگی تهدیدات دشمن از جمله اهداف امسال سالگرد هفته دفاع مقدس است.

 

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس درباره راهبرد برنامه ها گفت: اجرای فرامین حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال جدید، نقش قومیت‌ها و اقشار مختلف جامعه در تحکیم وحدت و ترویج و ارتقای فرهنگ حماسی دفاع مقدس، نقش فرهنگی کشور به فرهنگ غنی دفاع مقدس و نقش آن در تعاملات اجتماعی و سبک زندگی اسلامی، نقش فضای مجازی در ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس و تشریح نقش اقشار جامعه (روحانیت، اصناف، زنان و...) از جلمه راهبرد برنامه‌های امسال است.

 

کارگر درباره سرفصل برنامه‌های اجرایی در بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس گفت: برگزاری مسابقات عکس با عنوان هفت شب حدیث 8 سال با فضا سازی‌های مساجد و محلات که توسط بسیج محلات و مساجد برگزار می‌شود و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های تولیدی دفاع مقدس که از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار می‌شود.

 

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: یکی از برنامه‌ها برگزاری اولین همایش بین‌المللی حمایت حقوقی از مصدومان شیمیایی که توسط سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، برگزاری نشست‌های تخصصی، علمی و تحلیلی ابعاد مختلف دفاع مقدس با حضور کارشناسان، فرماندهان و صاحب‌نظران در رسانه ملی است.

 

وی افزود: از دیگر برنامه‌ها نشست سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس با همراهی جمعی از هنرمندان این عرصه با ریاست مجلس شورای اسلامی در مجلس شورای اسلامی به همت سازمان سینمایی و هنرها نمایشی دفاع مقدس است.

 

ریس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس درباره ادامه برنامه‌ها عنوان کرد: برگزاری نشست‌های نقد و بررسی آثار ادبی و هنری ویژه دفاع مقدس، برگزاری کارگاه‌های پژوهشی و آموزشی پیرامون زن و دفاع مقدس، نشست سراسری با سازمان‌های مردم نهاد، اجرایی و نهادهای غیر دولتی فعال در حوزه دفاع مقدس، همایش‌های موضوعی با استفاده از ظرفیت‌های محلات و هیات‌های خود جوش مردمی در موضوع زنان و دفاع مقدس از جمله برنامه‌هایی است به همت سازمان نشرآثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس برگزار می‌شود.

 

کارگر بیان داشت: از دیگر برنامه‌ها نشست "ارزش‌های ادبی دفاع مقدس و ارتباط با نسل امروز" با مشارکت سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس سپاه با دعوت از استاد رحیم پور ازغدی و یا حسین صفار هرندی جهت سخنرانی خواهد بود.

 

وی درباره عناوین ایام هفته دفاع مقدس گفت: روزهای دوشنبه 31 شهریور روز رزمندگان، نیروهای مسلح، صلابت و اقتدار، سه شنبه 1 مهر روز سربازان، جوانان، علم و فناوری، چهارشنبه 2 مهر روز دفاع همه جانبه، بصیرت، اقتصاد مقاومتی، مدیریت جهادی و صنعت دفاعی، پنج‌شنبه 3 مهر روز شهیدان، ایثارگران، زنان اسوه‌های مقاومت و ایثار، جمعه 4 مهر روز ولایت، فرهنگ اسلامی، خانواده و معنویت و سلامت، شنبه 5 مهر روز نکوداشت فرماندهان، جهادگران و پیش‌کسوتان، یکشنبه 6 مهر روز عزت و پایداری، وحدت ملی و استکبارستیزی نامیده شده است./9668/پ202/ب4

ارسال نظرات