۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۲۲۰۸۱۱
به منظور پیشبرد مذاکرات سازش؛

محمود عباس از پیگرد جنایت‌های رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه خودداری کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس تشکیلات خودگردان فلسطین به منظور پیش بردن دور جدید مذاکرات سازش از پیگرد قانونی اسرائیل در دادگاه بین‌المللی لاهه صرف نظر کرد.
نتانياهو و محمود عباس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حسن خریشه، نایب رییس دوم شورای قانونگذاری فلسطین گفت: محمود عباس از تلاش برای پیگرد قانونی اسرائیل در دادگاه بین‌المللی لاهه به خاطر جنایات جنگی در نوار غزه صرف نظر کرده است.

 

وی افزود: محمود عباس، تصمیم تشکیلات خودگردان برای پیوستن به دادگاه بین‌المللی لاهه و در نتیجه اعلام جرم علیه اسرائیل را متوقف کرد تا پیشنهاد مذاکرات جدید سازش را پیش ببرد.

 

حسن خریشه ادامه داد: محمود عباس تصمیم گرفته اسرائیل را در دادگاه بین‌المللی لاهه تحت پیگرد قرار ندهد مگر اینکه ابتکارعمل جدید او برای از سرگیری مذاکرات سازش با اسرائیل ناکام بماند. تشکیلات خودگردان منتظر آمریکاست تا به طور رسمی به پیام عباس برای از سرگیری مذاکرات پاسخ دهد.

 

به گفته وی، هر چند همه احزاب بزرگ فلسطینی حمایت خود را از پیوستن فلسطین به دادگاه بین‌المللی لاهه اعلام کرده‌اند، تاکنون هیچ گام عملی در این مسیر برداشته نشده است. بر اساس این گزارش، تشکیلات خودگردان اواخر نوامبر 2012 جایگاه ناظر سازمان ملل را به دست آورد و به این ترتیب راه برای تحقیقات احتمالی دادگاه بین‌المللی لاهه علیه اسرائیل باز شد.

 

تشکیلات خودگردان سال‌هاست تهدید کرده که در دادگاه لاهه اسرائیل را تحت تعقیب قانونی قرار خواهد داد. ریاض المالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان اخیرا با مقامات دادگاه بین‌المللی لاهه دیدار کرده و خواستار طی پروسه‌های قانونی لازم برای پیوستن تشکیلات خودگردان به این دادگاه بین‌المللی و امضا اساسنامه رم شده بود تا از این طریق امکان یابد علیه جنایات جنگی اسرائیل در غزه، اقدام کند./994/د102/ک

ارسال نظرات