۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۲۰۸۵۵
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

بزرگداشت امامزادگان احترام به مقام پیامبر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری مراسم تکریم و بزرگداشت امامزادگان با توجه به مرتبه و جایگاه هر کدام از آنها احترام به مقام پیامبر(ص) است.
حجت الاسلام محمد رضا آشتياني
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضا آشتیانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تکریم و بزرگداشت امامزادگان گفت: امامزادگان در هرجا و مکانی دارای اهمیت و جایگاه ویژه‌ای هستند و باید به انها احترام گذاشت.
 
وی افزود: این بزرگوران فرزندان پیامبر(ص) هستند و همچنان که نام رسول خدا(ص) در مناسبت‌های مختلف گرامی داشته می‌شود باید نام و یاد امامزادگان نیز همواره در هر مرتبه و جایگاهی هستند گرامی داشته شود.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در برخی مواقع امامزادگان با واسطه و بی واسطه به امام معصوم منتسب هستند که تکریم این بزرگواران سبب احیای دین و اسلام می‌شود.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی تصریح کرد: امامزادگان برای ادامه راهی که پدران آنها بنا نهاده بودند گام برداشتند و شهید شدند تا دین و اسلام زنده بماند.
 
وی در ادامه با اشاره به وجود بیش از 400 امامزاده در استان قم اظهار داشت: باید به جایگاه و مقام تمامی امامزادگان بخصوص شهر مقدس قم که در کنار بارگاه ملکوتی بانوی کرامت حضور دارند توجه ویژه ای صورت گیرد.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حضور امامزادگان سبب تحکیم ارتباط با خدا شده و برقراری ارتباط با خداوند به برکت مقام و جایگاه این بزرگواران است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی خاطرنشان کرد: حضرت معصومه(س) به عنوان بانوی کرامت خود یک امامزاده است که به گونه‌ای که امام رضا(ع) فرمودند «هرکس خواهرم معصومه(س) را در قم زیارت کند مرا زیارت کرده است» و این نشان از جایگاه عظیم این بزرگوران است.
 
وی ابراز داشت: برگزاری مراسم تکریم و بزرگداشت امامزادگان با توجه به مرتبه و جایگاه هر کدام از آنها احترام به مقام پیامبر(ص) است.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف ما شیعیان که هر چه داریم از وجود پیامبر(ص)، امامان معصوم و فرزندان آنها است زنده نگه داشتن یاد آنهاست که باید همواره با احترام از آنان یاد شود./907/د102/ی
ارسال نظرات