۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۲۲۱۰۱۸
الوطن:

هدف آمریکا از شعار مبارزه با داعش دخالت نظامی درسوریه است

خبرگزاری رسا ـ یکی از روزنامه‌های عرب زبان نوشت: آمریکا پس از ناکامی از دریافت مجوز دخالت نظامی درسوریه از سازمان ملل، به بهانه مبارزه با داعش متوسل شده است.
تروريست داعش در حال اعدام خبرنگار آمريکايي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه الوطن عمان در سرمقاله امروز خود به قلم هیثم العایدی نوشت: مهمترین هدف از استراتژی جدید آمریکا با بهانه مبارزه با داعش، فریب دادن برخی از کشورها، همراه کردن آن‌ها با خود و حمله به سوریه است.

 

رییس جمهوری آمریکا مبارزه با داعش را به چند حمله هوایی محدود کرده است و براساس برنامه اعلام شده قصد دارد آن حملات را به بهانه تضعیف داعش به سوریه بکشاند و این گروه را درهرجایی مورد تعقیب قراردهد.

 

کمک‌های آمریکا به عراق دراین زمینه نیز فقط به اعزام چند مستشار نظامی محدود می‌شود که کار مشاوره و آموزش ارتش عراق و نیروهای منطقه کردستان را برعهده دارند ولی با یک همکاری درهمین سطح نیز با دولت سوریه مخالفت کرده است.

 

اوباما نیز با پرده برداری از قصد امریکا برای تداوم سیاست گذشته این کشور درقبال بحران سوریه که دلیل اصلی صدور داعش و ایجاد گروه‌های تروریستی دیگر است اعلام کرد که حمایت نظامی خود را از دیگرگروه‌های تروریستی درسوریه افزایش می‌دهد.

 

همه این نشانه‌ها دلیلی بر پوچ و تو خالی بودن وعده‌های آمریکا در مبارزه با تروریسم است.

 

دولت عراق به تنهایی نیز می تواند با تروریسم دراین کشور مبارزه کند و درسوریه نیز درپیش گرفتن یک راه حل سیاسی، توقف پشتیبانی از تروریست‌ها و اجرای مصوبه سازمان ملل مبنی بر جلوگیری از خرید و فروش نفت توسط تروریست‌ها که با همکاری برخی ازکشورها و گروه‌های منطقه ای صورت می‌گیرد تنها راه از بین بردن تروریسم است.

 

آمریکا اگر بخواهد جدیت خود را درمبارزه با گروه تروریستی داعش نشان دهد فقط باید اطلاعات خود را درمورد این گروه‌های تروریستی دراختیار کشورهای منطقه قراردهد و هم پیمانان خود در منطقه را مجبور سازد که حمایت خود از تروریست‌ها را متوقف کنند.

 

مبارزه با یک گروه تروریستی و مسلح اگر تعداد افراد آن به هزاران نفر هم برسد نیازمند یک ائتلاف بین المللی چنانکه ادعا می‌کنند نیست./994/د102/ک 

منبع: ایرنا

ارسال نظرات