۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۲۲۱۰۳۲
مقتدا صدر تهدید کرد؛

نیروهای آمریکایی را هدف قرار می‎دهیم

خبرگزاری رسا ـ رهبر جریان صدر تهدید کرد در صورتی که نیروهای آمریکایی به بهانه مبارزه با داعش وارد خاک عراق شوند، نیروهای مقاومت آنان را هدف قرار خواهند داد.
مقتدا صدر

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر عراق امروز با صدور پیامی اعلام کرد در صورتی که نیروهای آمریکایی بار دیگر به عراق بازگشته و در امور داخلی این کشور دخالت کنند، نیروهای صدر آنها را هدف قرار خواهند داد.

 

در این پیام آمده است: کاخ سیاه بار دیگر تصمیم به بازگشت به عراق، سرزمین اولیا و صالحان و معصومان(ع) گرفته است و به نظر می رسد این تصمیم در پی پشیمانی از خروج صوری گذشته و ابطال توافقنامه امنیتی از سوی مقاومت اتخاذ شده باشد.

 

صدر افزود: در صورتی که آمریکایی ها بازگردند ما نیز بازخواهیم گشت و همانگونه که گرمای آتش را به آنان چشاندیم، آنان را مجبور به چشیدن مصیبت های این تصمیم خواهیم کرد و پشیمانی را برایشان رقم می زنیم.

 

وی دولت عراق را به هم یاری از اشغالگران فراخواند و تصریح کرد: دولت عراق حق ندارد حتی به بهانه مبارزه با داعش از اشغالگران طلب یاری کند چرا که داعش ساخته خود آمریکا و اندیشه های استعماری است. مجاهدان نیز وظیفه دارند از هر منطقه ای که نیروهای آمریکایی در آن حضور یافته اند، به سرعت خارج شوند تا با ظالم همکاری نکرده باشند.

 

رهبر جریان صدر با اشاره به اینکه ملت عراق توانایی حل مشکلات خود را دارد، ادامه داد: عراقی ها با برگزاری راهپیمایی در برابر بازگشت نیروهای آمریکایی بایستند. از سازمان های بین الملی نظیر سازمان کنفرانس اسلامی، اتحادیه عرب، سازمان ملل و سازمان های بشردوستانه می خواهیم در برابر این اقدام ایستادگی کرده و اجازه نفوذ تندروها را به کشورهای مختلف ندهند.

 

وی در پایان، شعار خاندان صدر را «حوزه و استعمار، دو مقوله غیر قابل جمع» عنوان کرد./980/ب902/د

ارسال نظرات