۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۲۲۱۰۵۳
نخست وزیر فلسطین:

رژیم صهیونیستی مسؤول وخامت اوضاع در نوار غزه است

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر دولت وفاق ملی فلسطین به ویرانی‌هایی که تهاجم اخیر رژیم صهیونیستی در نوار غزه به بار آورده اشاره کرد و گفت که این رژیم مسؤول وخامت اوضاع در غزه است.
رامي الحمد الله نخست وزير دولت وفاق ملي فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رامی حمد الله نخست وزیر دولت وفاق ملی فلسطین در یک بیانیه مطبوعاتی از کشورهای کمک کننده به غزه خواست تا کمک‌های انسانی بیشتری را به این منطقه ارسال کنند و زمینه ورود مواد ساختمانی لازم برای بازسازی این منطقه را فراهم سازند.


‫این بیانیه افزود: حمد الله ریاست نشست ویژه همایش توسعه محلی را به عهده گرفته است. این همایش زمینه برگزاری اجلاس کشورهای کمک دهنده در نیویورک در تاریخ 22 اوت جاری را فراهم می‌کند که قرار است شماری از سفرا و کنسول‌های کشورهای کمک دهنده و نمایندگان بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در آن حضور داشته باشند.


حمد الله در نشستی که به تازگی در رام الله برگزار شد، افزود: نخستین اولویت پیش روی دولت فلسطین به رغم مشکلات اقتصادی پیش رو حمایت کامل از نوار غزه است.


وی همچنین از نمایندگان کشورهای کمک کننده به نوار غزه خواست که از دولت وفاق ملی فلسطین که اسراییل به دنبال تضعیف آن است، حمایت و همچنان به پشتیبانی‌های خود از مناطق تحت عنوان «ج» در کرانه باختری ادامه دهند.


حمد الله تصریح کرد که اسراییل همچنان به اقدام خود در محروم کردن مردم فلسطین از کمترین حقوق خود که در منشورهای سازمان ملل آمده است، به ویژه حقوق مسلم آن‌ها در برخورداری از مسکن، آموزش و داشتن دولتی مستقل در مرزهای 1967 به پایتختی قدس شریف، ادامه می‌دهد.

 


وزارت آموزش غزه اعلام کرد که 24 مدرسه در بمباران های رژیم صهیونیستی ویران و 190 مدرسه دیگر نیز خسارت دیدند، این در حالی است که 45 درصد از جمعیت یک میلیون و 800 هزار نفری غزه کمتر از 14 سال سن داشته و دانش آموز هستند./994/د102/ک

 

منبع: ایرنا

ارسال نظرات