۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۲۲۱۰۵۶
عضو ارشد حزب الله لبنان:

غرب از پیوستن کامل عراق به محور مقاومت هراس دارد

خبرگزاری رسا ـ عضو ارشد حزب الله لبنان تاکید کرد که قطر و عربستان سعودی در پی بازسازی نظامی شورشیان سوریه به بهانه مبارزه با داعش هستند.
محمد کوثراني، عضو شوراي مرکزي حزب الله لبنان
 
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد کوثرانی، عضو شورای مرکزی حزب الله در نشستی سیاسی که روز گذشته در منطقه بنت جبیل لبنان برگزار شد، با تاکید بر اینکه داعش از سوی دستگاه‌‎های جاسوسی کشورهای استکباری هدایت می‌شود، اعلام کرد: تکفیری‌ها مزدوران آمریکا و رژیم صهیونیستی برای پیشبرد اهداف دشمنان جهان اسلام هستند.
 
وی تلاش آمریکا برای ایجاد خاورمیانه جدید بدون جنبش‌های مقاومت طلبانه را ادامه دار دانست و گفت: هدف قرار دادن محور مقاومت اسلامی از سوی آمریکا به منظور دستیابی به اهداف و مصالح غرب در خاورمیانه است چرا که نیروهای مقاومت از استعمار کشورهای اسلامی جلوگیری کرده است.
 
حجت الاسلام کوثرانی تصریح کرد: بعد از آنکه آمریکا پس از سه سال تلاش بی وقفه در سوریه نتوانست به اهداف خود دست پیدا کند، با ایجاد تغییر در رویکرد خود به سمت عراق رهسپار شده است.
 
وی با اشاره به اینکه غرب پس از احساس نگرانی از اضافه شدن کامل عراق به محور مقاومت حوادث اخیر را ایجاد کرد، گفت: دشمنان جهان اسلام با حمایت از داعش در عراق در پی بهره برداری سیاسی از این گروه تروریستی هستند.
 
عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان، کمک آمریکا به قطر و عربستان سعودی برای بازسازی نظامی شورشیان مسلح در سوریه گام بعدی دشمنان محور مقاومت دانست و گفت: برخی کشورهای منطقه تلاش دارند به بهانه مبارزه با داعش به آموزش و تسلیح شورشیان به عنوان اپوزیسیون معتدل در سوریه بپردازند.
 
حجت الاسلام کوثرانی تاکید کرد: معادلات سیاسی منطقه ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر پیدا کرده‌‌اند، به گونه‌ای که برای داشتن تحلیل مناسب از خاورمیانه باید تحولات فلسطین، لبنان، عراق، سوریه و ایران را به طور یک پارچه مورد مطالعه کرد./983/ب902/د
ارسال نظرات