۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۲۲۱۱۱۰

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ شرکت هزار جوان در طرح چهره به چهره آذربایجان شرقی، انتقال سازه یک واحد سوله از تبریز به کربلا و برگزاری جشنواره هنر و ادبیات دینی دانشگاه‌های آزاد استان از مهم ترین اخبار کوتاه است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام ابوالفضل عباسی ولایی، دبیر بنیاد بین المللی غدیر در تبریز در جمع اساتید بسیجی استان اظهار داشت: در هفته نکوداشت تبریز صفات بارز این شهر معرفی می شود که یکی از اصلی ترین این صفات ویژه آذربایجانی ها، پرچم داری آنها در فرهنگ غدیر و ولایمداری آنها است.


وی با اشاره به اینکه فرهنگ غدیر در هر زمان و مکانی خدشه ناپذیر و استوار است، خاطرنشان کرد: فرهنگ غدیر برای هیچ کس عذر و بهانه ای باقی نگذاشت، فرهنگ غدیر از دو جهت خدشه ناپذیر است، یکی شبیه بودن حاکم اسلامی به پیامبر(ص) و دیگری کارآمدی نظام اسلامی در فرهنگ غدیر است.


نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان شرقی ادامه داد: تقویت فرهنگ غدیر در خطه آذربایجان سنت بسیار حسنه ای است و غدیری بودن این منطقه اقتضا داشت تا در هفته نکوداشت تبریز یک روز جهت اجرای چنین همایشی اختصاص داده شود.


شرکت هزار جوان در طرح چهره به چهره آذربایجان شرقی


محمد هادی نیا، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی از شرکت یک هزار نفر در طرح چهره به چهره این استان خبر داد و اظهار داشت: برگزاری جلسه های حلقه های طرح چهره به چهره یکی از برنامه های طرح اوقات فراغت عنوان است.


وی با بیان این‌که طرح چهره به چهره هم اکنون در70 باب از کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اجرا می شود، افزود: تاکنون 70 حلقه چهره به چهره در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تشکیل شده که تشکیل این حلقه ها در مساجد دارای کانون فرهنگی هنری در طول سال تداوم دارد.


مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در طرح چهره به چهره استان گفت: تعداد بیش از یک هزار نفر در جلسه های طرح چهره به چهره شرکت می کنند، افزون بر این در طول تابستان بیش از پنج هزار نفر از خدمات خانه های دیجیتال در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان استفاده می کنند.


سازه یک واحد سوله از تبریز به کربلا انتقال یافت


علی اکبر دانشور، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان شرقی گفت: سازه های سوله انباری با نام امام حسن مجتبی(ع) در قالب 9 دستگاه تریلر از خاصبان تبریز به شهر کربلا ارسال شد. گفت: برای ساخت این سوله 15 میلیارد ریال هزینه شده که توسط یک نفر خیر تامین شده است.


به گفته وی این محموله شامل سازه های فلزی یک واحد سوله به متراژ یکهزار و 80 مترمربع با تمام تجهیزات کامل است که درجوار بارگاه سید الشهداء نصب می شود و گفت: این محموله توسط نصابان ایرانی در جوار حرم مطهر اباعبدالله الحسین (ع) نصب می شود.


دانشور ادامه داد: این ستاد مرمت و ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا(س) در نجف و حرم مطهر حضرت علی (ع) به مساحت 220 هزار مترمربع را در دست اجرا دارد، بازسازی صحن سفینه النجاه در کربلا و نصب نیم ضریح تل زینبیه در حد فاصل صحن یاد شده تا صحن عقیله العرب از دیگر اقدامات ستاد عتبات عالیات آذربایجان شرقی در عراق است.


دانشور با بیان این‌که در چند سال گذشته 100 میلیارد ریال مردم آذربایجان شرقی برای بازسازی و ساخت عتبات عالیات به این ستاد کمک کرده اند، افزود: کمک های مردمی استان در سامرا نیز در ساخت و بازسازی حرم مطهر امام حسن عسکری(ع) و علی نقی (ع) که در 18 هکتار انجام می شود، بکار گرفته می شود. 

برگزاری جشنواره هنر و ادبیات دینی دانشگاه‌های آزاد آذربایجان شرقی


بهروز دانشیان، معاون هماهنگی دانشگاه‌های آزاد آذربایجان شرقی گفت: بیستمین جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت(ع) به میزبانی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجانشرقی برگزار می شود.


وی ادامه داد: رشته های بخش پژوهشی شامل پایان نامه و مقالات در واحد شبستر، رشته های بخش ادبیات دینی در واحد مراغه، رشته های بخش هنری در واحد تبریز و رشته های بخش پژوهشی شامل نرم افزار و وبلاگ در واحد اهر برگزار خواهد شد.


دانشیان زمان تحویل آثار اساتید و دانشجویان را از 15 مهر ماه امسال و کارکنان را از 15 آبان تا بی
ستم فروردین 94، اعلام کرد و افزود: از تاریخ 21 تا 31 فروردین ، زمان تحویل آثار به دبیرخانه هیات امنای استان و از 10 تا 20 اردیبهشت، زمان تحویل کلیه آثار واحدهای دانشگاهی به دبیرخانه مرکزی جشنواره می باشد.


برگزاری گفتمان فرهنگ و عفاف در تبریز


نسرین احمدزاده، مسؤول کانون فرهنگی تبلیغی انصارالزینب(سلام الله علیها) از برگزاری گفتمان فرهنگ و عفاف در تبریز خبر داد و افزود: این همایش ویژه بانوان و با حضور عزت خواه کرشناس مذهبی بانوان و به صورت پرسش و پاسخ برگزار می شود.


وی ادامه داد: خواهران حاضر در این گفتمان می توانند سوالات اعتقادی و عقیدتی و شبهات خود را در زمینه های مختلف را از کارشناس مذهبی جویا شوند، افزون بر این دوشنبه هر هفته نشستی با عنوان «قرآن و سبک زندگی» با حضور خواهران برگزار می شود.


احمدزاده همچنین برپایی محفل هفتگی انس با قرآن در روزهای پنجشنبه و برگزاری دعای ندبه هر صبح جمعه و مجالس خانگی با حضور حجت الاسلام نظری استاد حوزه علمیه را از دیگر برنامه های دائمی و مستمر این کانون فرهنگی تبلیغی برشمرد./935/پ203/ب

ارسال نظرات