۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۲۲۱۱۱۱
به همت مؤسسه امیرالمومنین (ع) کاشان؛

آغاز طرح حفظ یکساله قرآن کریم ویژه بانوان کاشانی

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل مؤسسه امیرالمومنین(ع) شهرستان کاشان گفت: طرح تخصصی حفظ یکساله قرآن ویژه بانوان این شهرستان از سوی مؤسسه امیرالمومنین (ع) کاشان در شعب خواهران این مؤسسه به صورت نیم روزی در سال تحفیظی جدید 94-93 آغاز شد.
حجت الاسلام مجتبي حسن زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام مجتبی حسن زاده پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: طرح تخصصی حفظ یکساله قرآن ویژه بانوان با هدف تحقق  فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون نفر حافظ قرآن کریم در سال تحفیظی 94-93 اجرا می شود.

 

وی افزود: مؤسسه امیرالمومنین(ع) شهرستان کاشان علاوه بر اجرای طرح های تخصصی حفظ یکساله قرآن و نهج البلاغه در مدارس‌ شبانه روزی برای علاقه مندانی از استانهای سراسر کشور، اجرای طرح تخصصی حفظ یکساله قرآن کریم ویژه بانوان شهرستان کاشان را نیز به صورت نیم روزی همراه با برگزاری کلاس های ترجمه و تفسیر، تجوید، صوت و لحن، امام شناسی و برنامه های فرهنگی، ورزشی و اردویی در دستور کارخود قرارداده است.  

 

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به چگونگی جذب علاقه مندان به طرح تخصصی حفظ یکساله قرآن ویژه بانوان این شهرستان یاد آورشد: علاوه برتوزیع‌ پوسترهای تبلیغاتی‌، اعزام مبلغ درقالب حافظان و مربیان قرآن به مدارس دخترانه و برگزاری جلسات ویژه بانوان در ماه مبارک رمضان و بیان اهمیت حفظ قرآن، بهترین سن حفظ قرآن، مزایای دنیوی و اخروی حفظ قرآن، راههای انس باقرآن و...نسبت به جذب علاقه مندان به طرح تخصصی حفظ یکساله قرآن ویژه بانوان اقدام شده است.

 

وی افزود: علاقه مندان به شرکت در طرح بعد از ثبت نام مقدماتی و مصاحبه ورودی، درطرح آزمایشی سه هفته ای این دوره در هفته پایانی مرداد و نیمه اول شهریورماه شرکت کردند.

 

به گفته وی، اعطای مدرک معتبر از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تجلیل و کمک هزینه حج عمره و عتبات عالیات به نفرات برگزیده دوره و امتیاز شرکت درآزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم جهت کسب مدرک لیسانس علوم قرآن وحدیث ویژه حافظان کل قرآن کریم از مزایای این طرح در سال تحفیظی 94-93 است.

 

حجت الاسلام حسن زاده یاد آورشد: طرح تخصصی حفظ یکساله قرآن کریم در مؤسسه امیرالمومنین(ع) با بیش از10 سال سابقه فعالیت تا کنون موفق به تربیت50 حافظ کل قرآن و بیش از500 حافظ قسمت هایی از این کتاب شریف درقالب طرح های هفتگی و یک ساله شده است.

 

لازم به ذکر است، مؤسسه فرهنگی قرآن وعترت امیرالمؤمنین (ع) کاشان مجری طرح تخصصی حفظ، ترجمه و تفسیر قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجّادیه، فعالیت خود را از سال 82  آغاز و تاکنون موفق به تربیت 37 حافظ کل نهج البلاغه برای نخستین بار در جهان تشیع و کسب بیش از40 مقام برترکشوری در مسابقات سراسری نهج البلاغه شده است که شعار ‹‹ کاشان شهر نهج البلاغه›› و انتخاب این مؤسسه به عنوان ‹‹ موسسه برگزیده وبرتر کشور›› درحوزه آموزش نهج البلاغه دردومین آیین تکریم ازخادمان نهج البلاغه خود گواه بر این ادعا است ضمن این که این مؤسسه موفق به تربیت بیش از500 حافظ قسمت هایی از قرآن و نهج البلاغه، تحت پوشش قرار دادن بیش از2 هزار عضو قرآنی و اجرای بیش از 20 نوع فعالیت متنوع قرآن ، عترت و نهج البلاغه شده است./1307/پ203/ب

ارسال نظرات