۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۲۲۱۱۱۵

مجمع سالانه بسیج فرهنگیان خوزستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دومین مجمع سالانه بسیج فرهنگیان خوزستان با حضور مسؤولان کشوری و استانی برگزار شد.
مجمع سالانه بسیج فرهنگیان خوزستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، دومین مجمع سالانه بسیج فرهنگیان با حضور مسؤولان کشوری و استانی، صبح امروز، در تالار فردوسی اهواز برگزار شد.

بر اساس این گزارش، انتخاب هیأت رییسه 6 نفره شورای عالی بسیج فرهنگیان از اهداف برگزاری این همایش معرفی شده است.

شعبانعلی رمضانیان رییس سازمان بسیج فرهنگیان کشور، با اشاره به اهمیت بسیج فرهنگیان در فرهنگ سازی برای جامعه اظهار داشت: تمرکز بر روی خطوط کلی و توجه به ابعاد همه جانبه در واجبات واگذار شده به بسیج سبب تحقق اهداف فرهنگی می شود.

 

رمضانیان، مشخص شدن شاخص ها و مرزبندی کلی فعالیت های بسیج فرهنگیان از سوی رهبر معظم انقلاب را نقطه پیشرفت بسیج عنوان کرد و گفت: با توجه به بیانات رهبر انقلاب دو مسأله اصلی داخلی وخارجی پیش روی بسیج است که باید در جهت رفع و بهبود آن ها گام بردارد.

 

وی مسأله فلسطین را تنها مسأله خارجی مهم تاریخ مسلمانان برشمرد و افزود: تشکیل گروه ها تکفیری، جنگ های تبلیغاتی و تلاش غربی ها برای به چالش کشیدن برنامه هسته ای ایران چیزی جز فراکنی دشمن برای هراساندن مسلمانان و غافل کردن آن از مسأله اشغال فلسطین نیست.

 

رییس سازمان بسیج فرهنگیان کشور، موضوع فرهنگی را دومین مسأله مهم و داخلی دانست و تأکید کرد: امروزه فرهنگیان فرماندهان جنگ نرم در جامعه هستند.

وی با بیان این که 54 درصد شهیدان خوزستان را دانش آموزان و معلمان تشکیل می دهند، ابرازداشت: فرهنگیان با اسوه قرار دادن ایستادگی 8 ساله رزمندگان در دفاع مقدس، باید با تکیه دادن به دانش و علم خود به مبارزه با انحرافات فرهنگی در جامعه برخیزند و در این راه نیز موفق شوند.

همچنین در این همایش آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز، با اشاره به آمار بسیار خوب فرهنگیان بسیجی در خوزستان، اظهار داشت: وارثان بزرگ فرهنگ مقدس اسلامی، بسیجیان و فرهنگیان هستند.

آیت الله حیدری در ادامه دست پاچگی دشمن در برابر پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را نشانه قدرت فرهنگ اسلامی دانست و افزود: دشمنان برای فتنه انگیزی حرکت های انحرافی در جامعه اسلامی ایجاد کردند که باید ریشه یابی و خشکانده شوند.

امام جمعه موقت اهواز خاطر نشان کرد: اجرای طرح های معراج و مرزبانی از اهل بیت(ع) در مراکز فرهنگی خوزستان سبب واکسیناسیون فرهنگی قشرهای دانش آموزان و معلمان خواهد شد.

گفتنی است، پیاده سازی رهنمودهای رهبری، کمک به نظام تعلیم وتربیت، مقابله با تهاجم فرهنگی، امر به معروف ونهی از منکر، تلاش در عرصه حجاب، توانمند ساختن سطح علمی فرهنگیان، توجه به اقتصاد مقاومتی و تقویت بصیرت از دیگر اهداف تشکیل همایش مجمع سالانه بسیج فرهنگیان معرفی شده است./9452/پ203/ب2

ارسال نظرات