۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۲۲۱۱۲۷
مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم تهران تبیین کرد؛

علت نگرانی شبکه‌های ضد انقلاب از حضور مبلغان در مدارس

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) تهران به تبیین علت نگرانی شبکه‌های ضد انقلاب از حضور مبلغان در مدارس پرداخت و گفت: چنانچه روحانیان انقلابی و متعهد وارد آموزشگاه‌ها شوند، جوانان فریب ترفندهای شبکه‌های دشمن را نخواهند خورد.
حجت الاسلام بني هاشمي، مدير مدرسه علميه نبي اکرم تهران

حجت‌الاسلام سید جلال بنی هاشمی، مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تبیین علت نگرانی و حساسیت شبکه‌های ضد انقلاب از حضور تبلیغی روحانیان در مدارس آموزش و پرورش، با اشاره به این‌که اکنون در دوران نسل سوم انقلاب قرار داریم، افزود: شبکه‌های دشمن به یقین می‌دانند چنانچه روحانیان انقلابی و متعهد ما وارد آموزشگاه‌ها بشوند و دانش آموزان را نسبت به مسائل روزمره آگاهی دهند، جوانان عزیز و اندیشمند فریب ترفندهای این شبکه‌ها را نخواهند خورد.

 

وی حضور روحانیان و تبلیغ چهره به چهره را دارای تأثیر شگرفی بر تربیت دینی نسل نوجوان و جوان دانست و گفت: در این صورت جوانان و نوجوانان که شاید در مدت عمر بسیار اندک رو در روی یک روحانی قرار گرفته باشند، با دیدن این منظره به طور قطع منفعل خواهند شد و کلام آن روحانی تأثیر زیادی را خواهد گذاشت.

 

حجت‌الاسلام بنی هاشمی، با اشاره به گوشزدهای سالیان گذشته رهبر معظم انقلاب نسبت به هجمه و شبیخون فرهنگی و وجود سایت‌ها و شبکه‌های جهانی اینترنتی که در دسترس قالب جوانان و نوجوانان قرار دارد، مسؤولیت نهادهای مرتبط با نظام آموزشی کشور به ویژه آموزش و پرورش در عرصه تربیت دینی نسل نوجوان و جوان را بسیار سنگین خواند و تأکید کرد: ضرورت دارد تمام نهادهای فرهنگی دست به دست هم دهند، تا این مسأله را به جد پیگیری نمایند.

 

مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) تهران به نامگذاری امسال به عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره و تصریح کرد: این نامگذاری روی حساب بود؛ وزارت ارشاد، نهادهای آموزشی دینی و فرهنگی، حوزه‌های علمیه و سازمان‌ها و نهادهای تبلیغی باید از فرهنگ اسلامی دفاع کنند.

 

وی درباره اقدامات مجلس شورای اسلامی در زمینه حمایت از تربیت دینی نسل جوان، اظهار داشت: متأسفانه مجریان قوانینی که مجلس تصویب می‌کند، درصدد سهل انگاری و تسامح برمی‌آیند؛ یکی از مصادیق روشن آن مسأله حجاب است، تا حالا کدام نهاد آن را اجرا کرده؟ اکنون چندین سال است که این قانون تصویب شده و هر وقت نیروی انتظامی خواست کار جدی صورت دهد، با هجمه‌های مختلف نسبت به برخورد این نیرو با بدحجابی‌ها و بی‌حجابی‌ها روبرو شد به‌طوری‌که از گوشه و کنار صدای‌شان بلند می‌شود و وا اسلاما سر می‌دهند.

 

این استاد حوزه علمیه تهران حضور چهره به چهره روحانیان در مدارس را بهترین فرصتی برای رشد معنوی دانش آموزان و عامه مردم دانست و ابراز امیدواری کرد که خداوند توفیق این امر خطیر را به همه عطا کند./956/ت302/ی

ارسال نظرات