۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۲۲۱۲۴۱
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در کوهرنگ:

تنها راه مصونیت از انحراف حرکت حول محور روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با امام جمعه، سران قبایل و معتمدین کوهرنگ تنها راه مصونیت جریان ها و گروه های سیاسی را حرکت حول محور روحانیت اصیل دانست.
محسن رضايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح امروز در دیدار با امام جمعه، سران قبایل و معتمدین شهرستان کوهرنگ با بیان این که بیکاری و نبود اشتغال، یکی از مهم ترین مشکلات این منطقه است که مسؤولان باید برای رفع آن، برنامه ریزی جامع داشته باشند، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین اقداماتی که ما در تهران برای رفع مشکلات استان چهارمحال و بختیاری انجام داده ایم، تشکیل شورای راهبردی این استان است.
 
وی با اشاره به این که این شورای راهبردی، متشکل از بزرگان استان، با هر جناح و سلیقه ای است، تصریح کرد: مسؤولان، بزرگان و افراد نخبه این استان را در تهران دور هم جمع کرده ایم و از آن ها خواسته ایم که دیدگاه های سیاسی خود را کنار بگذارند و همه برای آبادانی استان تلاش کنند.
 
رضایی با تأکید بر این که همه برنامه های این شورا، حول محور استاندار چهارمحال و بختیاری و با هماهنگی استانداری صورت می گیرد، ابراز داشت: همه این کارها در راستای رفع محرومیت استان صورت می گیرد اما مردم بدانند که ارتقاء و رشد همه جانبه استان، در گرو کمک همه افراد جامعه است.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به فرهنگ اصیل بختیاری اشاره کرد و گفت: بختیاری ها همیشه زندگی های ساده داشته اند اما از نظر فرهنگی، در بالاترین سطوح قرار دارند و این افتخار آن ها است.
 
این مقام مسؤول با انتقاد از این که متأسفانه فرهنگ اصیل بختیاری دست خوش تغییرات شده است، خاطرنشان کرد: ما باید از فرهنگ اصیل بختیاری حراست کنیم و آن را به همان صورت گذشته به نسل های آینده انتقال دهیم.
 
وی با اشاره به این که اگر امروز بختیاری ها از سرداران و بزرگان خود تجلیل می کنند، به خاطر آن است که آن ها مدافع اسلام و وطن خود بوده اند، تصریح کرد: اگر به تاریخ برگردیم و زندگی بزرگان بختیاری را مرور کنیم، خواهیم دید که ارتباط تنگاتنگی بین سرداران بختیاری و روحانیت وجود داشته است و این افتخار قوم غیور بختیاری است.
 
رضایی ضمن انتقاد از این که برای معرفی چهره های سرشناس بختیاری، کوچک ترین اقدامی صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: قوم غیور بختیاری، مظلوم ترین قوم نظام جمهوری اسلامی است.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، ضمن درخواست از روحانیان برای معرفی درست قوم بختیاری، به جوسازی های علیه این قوم در سال های اخیر اشاره کرد و افزود: متأسفانه بسیاری از این جوسازی ها به دلیل عدم آگاهی است که باید دیدها را عوض کنیم و در این میان، تک تک افراد قوم بختیاری وظیفه دارند.
 
این مقام مسؤول با تأکید بر این که فرهنگ بختیاری، ریشه در اسلام دارد، اظهار داشت: در معرفی چهره های شاخص این قوم، باید مراقب افراد سوء استفاده کننده باشیم که تنها راه جلوگیری از انحراف، حرکت کردن حول محور روحانیت است./9457/پ202/ج
ارسال نظرات