۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۲۲۱۲۶۸
رییس سازمان بسیج دانشجویی کشور:

برخی امام خمینی را متناسب با رفتارهای خود معرفی می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج دانشجویی کشور، گفت: متأسفانه اندیشه ها و رفتارهای امام خمینی دستاویز شده و برخی امام راحل را به گونه‌ای تعریف می‌کنند که توجیه رفتارهای خود باشد.
دکتر حيدري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ودود حیدری رییس سازمان بسیج دانشجویی کشور در مراسم گردهمایی فرزندان روح الله که صبح امروز در لانه جاسوسی برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی(ره) شاخص انقلاب است و دیدگاه ایشان را پایه و اساس جمهوری اسلامی می‌دانیم چنانچه ابعاد گفتمان انقلاب اسلامی را نشناسیم نمی‌توانیم فعالیت مناسب با بصیرت داشته باشیم.

 

وی بیان داشت: گفتمان انقلاب ابعاد و زوایای مختلفی دارد و آنچه مسلم است این است که گفته‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به طور قطع بخش مهمی از گفتمان انقلاب است.

 

رییس بسیج دانشجویی کشور در ادامه خاطرنشان کرد: سخنان امام خمینی(ره) همه نشأت گرفته از مکتب قرآن و اسلام و باز تولید اندیشه‌های اسلامی است.

 

حیدری خطاب به دانشجویان سراسر کشور بیان داشت: آگاهی از دیدگاه امام خمینی(ره) برای دانشجویان موجب تحلیل شرایط روز به شیوه های آسان و حفظ روحیه انقلابی آنان است از این رو شناخت اندیشه های امام راحل مزایای زیادی دارد.

 

وی گفت: هر از گاهی سیاسیون و صاحب نظران اندیشه‌های امام خمینی(ره) را موضوعی مبنایی برای مسائل و گفتمان خود قرار می‌دهند متأسفانه در این میان اندیشه ها و رفتارهای امام(ره) دستاویز شده و برخی امام(ره) را به گونه ای تعریف می‌کنند که توجیه رفتارهای خود باشد یعنی گاهی امام(ره) را اصلاح طلب تلقی می‌کنند.

 

رییس بسیج دانشجویی کشور اظهار داشت: دانشجویان پیروان واقعی خط امام(ره)هستند بنابراین باید منش گفتاری و زوایای اخلاقی خود را با رفتار و دیدگاه امام(ره) قرابت دهند.

 

حیدری تصریح کرد: ما تفسیر درست خط امام را از ولی فقیه زمان به دست آورده‌ایم و مسیر دیگری که برای ما حجت شرعی باشد سراغ نداریم از این رو تفسیر صحیح خط امام را تنها از زبان رهبر کبیر انقلاب می‌شنویم همانطور که رهبر کبیر انقلاب در خصوص ابعاد خط امام(ره) صحبت‌های ویژه‌ای در حرم امام خمینی(ره) ارائه دادند.

 

وی بیان داشت: هر مسیری را غیر از پیروی از خط امام(ره) در نظر بگیریم از اطمینان کافی در این عرصه برخوردار نخواهیم بود و برای بازخوانی اندیشه‌های امام(ره) باید همتی بلند  داشته باشیم.

 

رییس بسیج دانشجویی کشور گفت: لازم است برای جلوگیری از یک انحراف تاریخی تک تک دانشجویان بلندگویی برای بازخوانی ابعاد خط امام(ره) و شناخت روحیات ایشان باشند.

 

حیدری گفت: امام یک حقیقت همیشه زنده است از این رو باید این حقیقت را به درستی بشناسیم و در این خصوص نه افراط داشته باشیم و نه تفریط بلکه حیقت را ببینیم بنابراین تلاش ما این است که به یک فهم درستی برسیم تا بتوانیم منشأ عمل و اثر باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که خداوند توفیق فهم صحیح در این مسیر را به ما عنایت کند چرا که سخنان امام خمینی(ره) بحث روز دنیاست، چندین سال است که جنگ نرم در دنیا اتفاق افتاده است در حالیکه امام خمینی(ره) حدود 25 سال پیش این برنامه را پیش بینی کرده بودند و تدبیری نیز در این خصوص ارائه دادند بنابراین ما خط امام(ره) را خطی ممتد می‌دانیم./806/پ202/ب4

ارسال نظرات