۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۲۲۱۲۷۸
شورای اتحاد ملی پاکستان:

آماده میانجی‌گری بین مخالفان و دولت پاکستان هستیم

خبرگزاری رسا – عضو شورای اتحاد ملی پاکستان از پیشنهاد این شورا برای میانجی‌گری بین دولت و مخالفان خبر داد.
شوراي اتحاد ملي پاکستان حجت الاسلام سيد ساجد علي نقوي


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید ساجد علی نقوی نایب رییس شورای اتحاد ملی پاکستان با بیان این که تحصن و تظاهرات حزب تحریک عوامی و حزب تحریک انصاف پاکستان این کشور را به هرج ومرج کشیده است، گفت: پس از پیشنهاد میانجی‌گری برخی احزاب سیاسی پاکستان برای حل اختلاف بین دولت و مخالفان، شورای همبستگی ملی نیز تصمیم گرفت برای حل این مسئله ورود کند.


حجت الاسلام و المسلمین نقوی رهبران شیعه پاکستان با اشارہ به این که برنامه ما حمایت یا مخالفت از احزاب سیاسی نیست و تمام تلاش خود را برای بی طرف بودن بین دولت و مخالفان به کار خواهیم برد اعلام کرد: شورای‌ همبستگی‌ ملی از احزاب مذهبی مذهبی تشکیل شده و یکی از اهداف آن پایان دادن به فرقه گرایی در پاکستان است.


وی به بی‌طرف بودن شورای همبستگی ملی تأکید کرد  و گفت: شورای‌همبستگی ملی چند روز قبل در اجلاس ویژه برای بررسی اوضاع سیاسی کشور در بیانیه مشترک خود اعلام کرد حاضر است با میانجی‌گری بین معترضان و دولت به بحران در کشور پایان دهد.


نایب رییس شورای اتحاد ملی پاکستان با تاکید بر این که ما حاضریم برای پایان دادن به بحران سیاسی نتیجه مذاکره بین دولت و مخالفان را تضمین کنیم، گفت: تمام گروه‌های عضو در شورای همبستگی ملی از یک نظریه پیروی نمی‌کنند و با اینکه شورا به دنبال وحدت و همبستگی بیشتر اما احزاب و گروه‌های عضو در بسیاری از مسائل با هم دچار اختلاف هستند.


گفتنی است احزاب سیاسی پاکستان از جمله حزب مردم و جماعت اسلامی تلاش کردند با میانجی‌گری بین دولت و مخالفان به بحران سیاسی در این کشور پایان دهند به دنبال این تلاش‌ها شورای همبستگی ملی نیز پیشنهاد کرد با میانجیگری بین دولت و مخالفان به بن‌بست سیاسی در پاکستان پایان دهد.


بعد از اینکه تلاش‌های اسحاق‌دار وزیر دارایی و سراج‌الحق رهبر حزب جماعت اسلامی برای ایجاد صلح به نتیجه نرسید شورای همبستگی ملی تصمیم گرفت برای حل این مسئله وارد عمل شود. کمیته مذاکره کننده دولت بارها با رهبران احزاب مخالف مذاکره کرده‌‌اند اما تمام این مذاکرات با شکست مواجه شد. نمایندگان دولت در ملاقات با رهبران تحریک‌عوامی و تحریک‌ انصاف نیز کاری از پیش نبردند./988/د101/ک
 

ارسال نظرات