۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۲۲۱۳۴۳
امام جمعه نجف:

نورانیت قلب بر محتوای علمی مقدم است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نجف اشرف بر لزوم مقدم شمردن نورانیت قلب بر محتوای علمی در برهه کنونی تأکید کرد.
حجت الاسلام صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در جلسه هفتگی که در دانشگاه اسلامی امام مهدی(ع) این شهر برگزار شد بر لزوم حضور علما میان رزمندگان علیه داعش تأکید کرد و گفت: علما مسؤولیت حضور در کنار ده ها هزار آواره و انجام فعالیت تبلیغی را نیز برعهده دارند.

 

وی افزود: فراگیری درس و علم با هدف آموزش آن و هدایت مردم صورت می گیرد و امروزه وظیفه داریم در کنار مردم بایستیم و نورانیت قلب را بر محتوای علمی مقدم بدانیم.

 

حجت الاسلام قبانچی به نظریه انتخاب الهی پیامبران و وارثان آن اشاره کرد و اظهار داشت: این انتخاب بر اساس زهد و نزدیکی به خداوند متعال صورت می گیرد و آیه شریفه (ولقد اخترناهم على علم على العالمین) نیز بر این نکته دلالت دارد.

 

امام جمعه نجف ادامه داد: قلب باید از غیر خداوند خالی و همه اعمال و نیت ها خدایی باشد و این شرط موفقیت عمل و تأثیر بر دیگران به شمار می آید. هدایت، نوری از سوی خداوند متعال است که از نور قلب علما تابیده می شود.

 

وی در پایان تأکید کرد: جایگاه علما همان وراثت انبیاست که از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. ما بر این اساس باید همواره به بررسی عملکرد خود پرداخته و دلمان را سرشار از زهد و نورانیت کنیم./980/ب902/د

ارسال نظرات