۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۲۲۱۵۳۱
امام جمعه ارومیه:

آمریکا با ادعای مبارزه با داعش افکار عمومی جهان را به بازی گرفته است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ارومیه با اشاره به اظهارات بی اساس رییس جمهوری آمریکا مبنی بر مبارزه با داعش، گفت: آمریکا با ادعای مبارزه با داعش افکار عمومی جهان را به بازی گرفته است.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، امام جمعه ارومیه امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به اظهارات دروغین آمریکا در خصوص مبارزه با گروهک ترویستی داعش، افزود: داعش نیروهای تربیت یافته و دست نشانده آمریکا است، از بین بردن این گروهک ترویستی ادعایی برای حضور نظامی در منطقه است.

 

وی اظهار داشت: از بین بردن گروهک ترویستی داعش در واقع بهانه ای برای رسیدن به اهداف شوم دشمنان اسلام در منطقه است.
 
حجت الاسلام والمسلمین قریشی تأکید کرد: آمریکا قصد حمله به کشورهای سوریه و عراق را دارد و می خواهد با بهانه مبارزه با گروهک تروریستی داعش اذهان و افکار عمومی مردم جهان را بازی داده و راه را برای اهداف و نقشه های خود هموارتر کند.
 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند:"آمریکا و ایادی مزدورش هیچ غلطی نمی تواند بکند و قدرت اسلام همواره بر اندیشه های پلید آنان مستولی است".
 
وی در ادامه به آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در طول این جنگ تحمیلی،‌ ملت رشید ایران درس فراموش‌ نشدنی به استکبار جهانی دادند که این درس همان غیرت و اقتدار ملی ایرانیان بود.
 
حجت الاسلام والمسلمین قریشی بر لزوم تبیین دستاوردهای دفاع مقدس در جامعه تأکید و تصریح کرد:‌باید رشادت‌ های دلاورمردان در طول هشت سال جنگ تحمیلی بازخوانی شده و به نسل ‌های بعدی منتقل شود.
 
وی با اشاره به اهمیت بازگشایی مدارس و دانشگاه های سراسر کشور همزمان با فرا رسیدن ماه مهر و آغاز سال تحصیلی جدید ادامه داد: در کتاب آسمانی قرآن کریم و روایات و احادیث اسلامی همواره بر نقش و اهمیت تعلیم و تربیت تاکید شده و مسؤولان و مردم در کنار هم وظیفه مهمی در راستای رشد و گسترش آن دارند.
 
 حجت الاسلام والمسلمین قریشی به فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص اهمیت توجه به آموزش در کشور، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی با ایجاد کمیته هایی می توانند با بهره گیری از منویات مقام معظم رهبری و نظرات اساتید و دانشجویان و دانش آموزان قدمی موثر در راستای حل و فصل مسائل و مشکلات آموزش کشور بردارند.
 
امام جمعه ارومیه با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی افزود: پرداخت زکات یکی از فروعیات دین اسلام است که باید مردم نسبت به انجام آن اهتمام کنند.
 
وی گفت: انعام ثلاثه، شتر، گاو، گوسفند، طلا، نقره و غلات اربعه اعم از گندم، جو، خرما و کشمش از جمله مواردی است که هر مسلمانی باید به صورت سالانه زکات شرعی آن را پرداخت کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین قریشی خواستار فراهم کردن زمینه های ازدواج آسان جوانان از سوی مسؤولان و خیران شد و گفت: توجه به امر ازدواج در راستای ایجاد تقوای خانواده باید به صورت جدی در دستور کار مسؤولان امر قرار گیرد./936/پ202/ب4
ارسال نظرات