۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۲۲۱۷۲۲
معاون تبلیغات و فرهنگ حزب الله:

امنیت از مهمترین نعمت‌های ایران است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغات و فرهنگ حزب الله با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی هنری حزب الله در راستای تبیین فرهنگ مقاومت گفت: فعالیت‌های فرهنگی هنری حزب الله همزمان با ورود فعالان فرهنگی مذهبی ایرانی به لبنان آغاز شد و حزب الله دستاوردهای خود را مدیون ایران است.
حزب الله

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، شیخ علی زاهر، معاون تبلیغات و فرهنگ حزب الله لبنان، عصر امروز در جمع فعالان فرهنگی در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی اصفهان، ضمن تبیین برخی فعالیت‌های فرهنگی و هنری حزب الله لبنان خاطر نشان کرد: برنامه های فرهنگی و تبلیغاتی حزب الله از زمان جنگ با رژیم صهیونیستی آغاز شد.

 

زاهر افزود: با ورود فعالان فرهنگی و کارشناسان مذهبی به لبنان و حضور آنان در حزب الله فعالیت‌های مقاومت در برنامه‌های فرهنگی و رسانه ای آغاز شد و حزب الله در تلاش است تا از طریق هنر و رسانه و برنامه های مختلف فرهنگی، گفتمان و اهداف مقاومت را برای همه تبیین و تشریح کند.

 

وی سال‌های قبل و بعد از جنگ 33 روزه با رژیم صهیونیستی را متفاوت و متمایز توصیف کرد و گفت: مرحله فعلی، دوران جنگ با داعش و دیگر جریان های تکفیری و تروریستی است، دورانی که شاهد بهار در کشورهای مختلف عربی هستیم و باید از این شرایط استفاده کنیم و اجازه رشد به جریانات تکفیری داده نشود.

 

معاون تبلیغات و فرهنگ حزب الله لبنان سرآغاز فعالیت‌های فرهنگی حزب الله را خانواده شهدای مقاومت ذکر کرد و افزود: امروزه حزب الله فعالیت‌های بسیار گسترده و مختلفی در زمینه های فرهنگی و هنری انجام می دهد که این برنامه ها به خارج از مرزهای لبنان هم راه یافته است.

 

زاهر با اشاره به اینکه هدف از برنامه های حزب الله تشریح اهداف و دستاوردهای مقاومت است تصریح کرد: در تلاشیم تا از طریق فعالیت‌های فرهنگی و هنری و با استفاده از ابزار رسانه ای، اهداف و دستاوردهای مقاومت و حزب الله را به مخاطبان خود معرفی کنیم و در راستای گسترش فرهنگ جهاد و مقاومت گام‌های مؤثری برداریم.

 

وی یکی از اساسی ترین مشکلات توسعه گفتمان مقاومت از طریق برنامه های فرهنگی و هنری را وجود 19 طایفه مختلف در بین مسلمانان و مسیحیان لبنان با سلیقه های مختلف برشمرد و اظهار کرد: به خاطر چند دستگی مذهبی مجبوریم برای هر فرقه و مذهب برنامه‌های مخصوص به آن را تولید کنیم و این یکی از مشکلات حزب الله در برنامه‌های فرهنگی و رسانه ای است.

 

معاون تبلیغات و فرهنگ حزب الله لبنان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون هنر و کاربردهای آن تصریح کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب هنر به صورت ذاتی مشکلی ندارد بلکه نحوه و شیوه استفاده و کاربرد رشته های هنری ممکن است دچار مشکل شود و با توجه به رهنمودهای ارزشمند ایشان در اجرا و تولید برنامه‌های فرهنگی و هنری نهایت دقت نظر را به کار گرفته‌ایم.

 

زاهر امنیت را یکی از مهمترین نعمت های جمهوری اسلامی ایران برشمرد و اظهار کرد: کشور ایران یک نعمت بزرگ است که در اختیار مردم آن قرار گرفته است و ملت ایران می‌توانند با استفاده از رهبر خود و امنیتی که در این کشور وجود دارد به فعالیت‌های گسترده فرهنگی و هنری بپردازند./1304/ب202/د

ارسال نظرات