۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۲۲۱۷۳۲
واکنش امام جمعه کاظمین به ادعای جنگ با داعش؛

آیا آمریکا امروز از خواب بیدار شده است؟

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کاظمین با اشاره به سکوت آمریکا در قبال جنایت‎های رخ داده در عراق، از ادعای آمریکا و عربستان برای جنگ با تروریسم ابراز شگفتی کرد.
شيخ جلال الدين صغير خطيب جمعه کاظمين

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ جلال الدین صغیر امام جمعه کاظمین در پیامی انفجارهای تروریستی پنجشنبه در کاظمین را به شدت محکوم کرد و افزود: انفجارهای تروریستی کاظمین به دلیل کوتاهی نیروهای امنیتی صورت گرفت. نظامیان عراقی گمان می کنند که دخالت جنگنده های آمریکایی می تواند داعش را ظرف چند روز ریشه کن سازد.

 

وی تصریح کرد: اگر سیاست امنیتی قاطع و جدی در عراق وجود داشت مطمئنا ناامنی در کشور بروز نمی کرد. ما هم اکنون تنها به محکوم کننده جنایت های داعش تبدیل شده ایم، امری که از سوی اکثر مسؤولان نیز رخ می دهد.

 

حجت الاسلام صغیر نسبت به پایان ناامنی با تلاش های دولت جدید ابراز امیدواری کرد و اظهار داشت: امیدوارم دولت جدید بتواند مواضع جدی در پرونده امنیتی داشته باشد و تساهل نکند.

 

امام جمعه کاظمین با اشاره به اینکه نیروهای مسلح بدون حضور فرماندهان با کفایت نمی توانند کاری از پیش ببرند، ادامه داد: به نظر می رسد برخی از حمله جنگنده های آمریکایی، فرانسوی و انگلیسی به داعش احساس راحتی کرده و گمان می کنند که تروریست نابود شده و جنگ عراقی ها با داعش در روزهای آینده کاملا به پایان می رسد.

 

وی تأکید کرد: آمریکا در مدت گذشته به صورت دقیق تحریک تروریست ها را رصد کرده و فاجعه های انسانی را در موصل دید ولی هیچ واکنشی از خود نشان نداد، جنایت سبایکر را مشاهده کرد اما حتی به محکومیت این جنایت نیز نپرداخت، آیا آمریکا امروز از خواب بیدار شده است؟

 

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی افزود: جالب تر این است که عربستان و سایر کشورها تازه به این نتیجه رسیدند که تروریسم در عراق وجود دارد. مطمئنا این کشورها به خاطر چشمان ملت عراق به جنگ با داعش نمی پردازند./980/ب902/د

ارسال نظرات