۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۲۲۱۷۵۰
اختصاصی رسا/ حجت الاسلام نواب خبر داد؛

بازنگری آیین‌‌نامه جذب و گزینش اساتید حوزه/ حوزه علمیه در برنامه پنجساله توسعه نقش آفرینی می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه از بازنگری و تصویب آیین نامه جذب، گزینش و ساماندهی امور اساتید حوزه‌های علمیه و نقش آفرینی حوزه‌های علمیه در برنامه پنجساله ششم توسعه کشور خبر داد.
حجت الاسلام نواب مسئول دبيرخانه شوراي عالي حوزه شوراي عالي حوزه‌هاي علميه شوراي عالي حوزه

حجت‌الاسلام سیدعبدالفتاح نواب، مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: طبق برنامه‌ معمول جلسه شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور، این هفته با حضور اکثر اعضا و به ریاست آیت‌الله مرتضی مقتدایی، دبیر شورا در قم برگزار شد.

 

وی با بیان این که در این جلسه طرح‌های مختلفی ارائه شد، از تصویب برخی از طرح‌های این شورا خبر داد و اظهار کرد: با توجه به این‌که فعالیت دوره نخست شورای‌ حوزه‌های علمیه در استان‌ها به پایان رسیده است، شورای عالی به دنبال بررسی‌ و ارزیابی عملکرد این دوره است.

 

حجت‌الاسلام نواب، اظهار امیدواری کرد: در دوره دوم شورای‌ استان‌ها با بهرگیری از تجربه های دور اول برنامه‌های جدیدی را مدنظر قرارخواهند داد تا در جهت انجام وظیفه مورد انتظار برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را دنبال کنند.

 

وی ادامه داد: در جلسه اخیر شورای عالی حوزه، گزارش‌های مختلفی ارائه شد که در آن طرح‌ها و برنامه‌ها به نوبت مورد بررسی قرار گرفت و در این جلسه طرح ساماندهی جذب و گزینش اساتید حوزه‌های علمیه در قالب آیین نامه‌ای بازنگری و به تصویب رسید.

 

مسؤول دبیرخانه شورای‌ عالی حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: این آیین نامه برای اجرا به مدیریت حوزه‌های علمیه ابلاغ می شود تا مراحل اداری و اجرایی آن دنبال شود.

 

وی افزود: براساس تصویب این آیین نامه تمامی برنامه‌های جذب و گزینش اساتید سطوح مختلف حوزه طبق این طرح ساماندهی خواهند شد.

 

حجت‌الاسلام نواب با اشاره به قانون برنامه پنجساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران از نقش حوزه‌های علمیه در این قانون گفت: در تصویب این قانون حوزه‌های علمیه نیز نقش آفرین خواهند بود./917/ت302/ی

ارسال نظرات