۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۲۲۱۷۷۸
عضو جنبش حماس:

حماس به دنبال تحقق آشتی ملی در فلسطین است

خبرگزاری رسا ـ عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس از آمادگی جنبش متبوعش برای حضور در قاهره یا هر مکان دیگری به منظور ادامه گفتگوها با جنبش فتح برای تحقق نهایی آشتی ملی خبر داد.
محمد نزال عضو دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين حماس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد نزال، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس شب گذشته در اظهاراتی تصریح کرد که حماس هر لحظه آماده است تا به منظور تحقق نهایی آشتی ملی با جنبش فتح به قاهره یا هر مکان دیگری ولو کرانه باختری برود.


نزال گفت: مشکل نیت و جدیت جنبش فتح برای تحقق آشتی ملی است و همین مساله موجب شده تا به امروز نشست دو طرف برگزار نشود.


وی از سخنگویان و مسؤولان جنبش فتح خواست که رسما اعلام کنند که برای تحقق نهایی آشتی ملی و تعیین زمان و مکان برگزاری نشست میان دو جنبش در همین راستا را دارند یا نه.


این عضو دفتر سیاسی حماس خاطر نشان کرد که طرفین در نشست‌های آشتی ملی مسائل مربوط به دولت توافق ملی، مساله حقوق کارکنان غزه، اوضاع بحرانی ساکنان باریکه غزه و دیگر پرونده‌ها و مسائل مورد اختلاف را بررسی خواهند کرد.


محمد نزال خواستار نشست جدی جنبش‌های فتح و حماس شد تا نتایج این نشست‌ها به نفع ملت فلسطین باشد و موجب حل و فصل مسائل اختلافی و پایان دادن به رنج و محنت‌های شهروندان شود.


نزال همچنین بر اهمیت تحقق خواسته‌ها و مطالبات ملت فلسطین تاکید و عنوان کرد: در صورتی که خواسته‌های ملت برآورده نشود ممکن است شاهد ازسرگیری جنگ در غزه باشیم.


این در حالی است که عزام احمد، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح شب گذشته اعلام کرد که با مسؤولان مصری توافق کرده‌اند که نشست دو جنبش فتح و حماس اواسط هفته جاری در قاهره تشکیل شود و دو طرف در این نشست مسائل مورد اختلاف در مورد پرونده آشتی ملی را مورد بحث و گفتگو قرار دهند./994/د102/ک

ارسال نظرات