۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۲۲۱۷۸۳

وکلای آرژانتینی خواستار محکومیت رژیم صهیونیستی شدند

خبرگزاری رسا ـ گروهی از وکلای آرژانتینی رژیم صهیونیستی را به جنایات علیه بشریت که اخیرا در نوار غزه مرتکب شده، متهم کردند.
جنايت غزه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، یک گروه از وکلای آرژانتینی درباره جنایات و نسل‌کشی رژیم غاصب صهیونیستی در نوار غزه یک شکایت تنظیم و به دادگاه فدرال این کشور ارائه خواهند کرد.

 

خبرگزاری «ته‌لام» در این خصوص نوشت: طی روزهای آینده، کارلوس اسلیپوی وکیل حقوق‌بشر و رییس این گروه از وکلای آرژانتینی، به همراه سازمان‌های حقوق‌بشر و انجمن کارشناسان حقوقی این کشور قصد دارند یک شکایت به دادگاه فدرال بوینوس آیرس (پایتخت این کشور) پیرامون رسیدگی به وقایع اخیر رخداده در طول تهاجمات وحشیانه رژیم تل‌آویو در نوار غزه که نمایانگر جنایات علیه بشریت و نسل‌کشی بوده، ارائه خواهند کرد.

 

اسلیپوی متذکر شد: به دلیل اهمیت رخداد این واقعه مصیبت‌بار که اخیرا در نوار غزه رخ داده، خواهان اجرای حکم بازداشت بین‌المللی چند تن از سیاستمداران ارشد و نیروهای نظامی اسرائیل از جمله:بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، آویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه و موشه یعلون وزیر دفاع این رژیم هستیم.

 

وی گفت: با توجه به صحنه بی حد و حصر از قتل‌عام و تکه تکه کردن هزاران کودک، زنان، سالمندان و خانواده‌ها، ویرانی خانه‌ها، بمباران بیمارستان‌ها و مدارس، نابودی آگاهانه زیر ساخت‌های اساسی، بر جای گذاشتن هزاران آواره در نوار غزه، تلاش خواهیم کرد توجیه کنیم آنچه که با این استدلال که فلسطینیان، خود مسؤول این وقایع هستند، غیرقابل توجیه بوده است.

 

وی تاکید کرد که پذیرش روند این شکایت نه تنها به عنوان یک عنصر موثر برای محکومیت این جنایت در دادگاه بین‌المللی است، بلکه نمایانگر حمایت از مردم فلسطین و آشکار کردن این موضوع که سراسر جهان خواهان اجرای عدالت بوده و هست.

 

اوایل ماه جولای سال جاری (تیر ماه)، رژیم تل آویو سومین حمله تهاجمی خود در برابر نوار غزه را که طی آن 2160 نفر (عمدتا غیر نظامی) کشته شدند، پیش گرفت.

 

پس از پایان جنایات نظامی رژیم صهیونیستی پس از 51 روز، این رژیم غاصب و نسل‌کش سیاست خصمانه و توسعه طلبانه خود را با اعلام ساخت شهرک‌های جدید در سرزمین‌های اشغالی فلسطین ادامه داد./994/د102/ک

ارسال نظرات