۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۲۲۱۸۷۷
در هفته دفاع مقدس؛

۵۴۰ ویژه برنامه در استان کرمانشاه برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد حفظ آثار استان کرمانشاه از برگزاری بیش از ۵۴۰ برنامه طی هفته دفاع مقدس در کرمانشاه خبر داد و گفت: امسال برنامه های هفته دفاع مقدس در استان با شعار «ایستادگی دیروز، عزت امروز، تعالی فردا» برگزار می‌شود.
بنياد حفظ آثار و ارزش‌‌هاي دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری رسا، مرادعلی محمدی، رییس بنیاد حفظ آثار استان کرمانشاه، پیش از ظهر یکشنبه از برگزاری بیش از 540 برنامه به منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان کرمانشاه خبرداد.

 

وی هم چنین از تشکیل هشت کمیته به منظور پاداشت هفته دفاع مقدس در استان خبر داد و گفت: کمیته نیروهای مسلح با مسؤولیت قراگاه غرب نزاجا، کمیته جهادی و جنگ نرم با مسئولیت سپاه نبی اکرم (ص)، کمیته بانوان با مسئولیت مشاور استاندار در امور بانوان، کمیته پشتیبانی صنعت و اصناف با مسئولین رئیس صنعت و معدن استان، کمیته روستایی و عشایر با مسئولیت جهادکشاوری، کمیته ایثارگران با مسئولیت بنیاد شهید و کمیته خبر و اطلاع رسانی با مسئولیت صدا و سیما هشت کمیته را تشکیل می دهند.

 

مدیر کل بنیاد حفظ آثار استان کرمانشاه با بیان اینکه مجموعا 231 برنامه طی این هشت کمیته اجرا خواهد شد اظهارداشت: این کمیته ها به ترتیب هشت برنامه، 66 برنامه، 86 برنامه، هشت برنامه، 13 برنامه، هشت برنامه، 22 برنامه و 20 برنامه را اجرا خواهند کرد.

 

وی هم چنین از تشکیل ستادهایی در سطح فرمانداری های استان خبرداد و گفت: طی این ستادها نیز 311 برنامه پیش بینی شده است.

 

محمدی اظهار کرد: در مجموع طی هفته دفاع مقدس 540 برنامه در استان کرمانشاه برگزار می شود.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار استان کرمانشاه تصریح کرد: امسال برنامه های هفته دفاع مقدس در استان کرمانشاه با شعار «ایستادگی دیروز، عزت امروز، تعالی فردا» برگزار می شود.

 

وی افزود: این برنامه ها از تاریخ 31 شهریور ماه الی 6 مهر ماه سال جاری برگزر و هشت کمیته نیز به منظور برگزاری آن تعیین شده است.

 

محمدی گفت: نخستین روز از هفته دفاع مقدس با عنوان «رزمندگان، نیروهای مسلح، صلابت و اقتدار» نام گذاری شده که در این روز شهامت های نیروهای مسلح استان کرمانشاه به صورت رژه به نمایش گذاشته می شود.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه تصریح کرد: این مراسم در استان کرمانشاه در سه شهرستان کرمانشاه، سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: دومین روز از هفته دفاع مقدس را به نام «سربازان، جوانان، علم و فناوری»، نامگذاری کرده اند و گرامیداشت نقش جوانان ایرانی در تولید علم و فناوری با وجود تهدیدات دشمن از محوری ترین برنامه های این روز به شمار می رود.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: توجه به پدافند غیرعامل با بصیرت و فرهنگ اسلامی از برنامه های سومین روز از هفته دفاع مقدس است که با عنوان «دفاع همه جانبه، بصیرت، مدیریت جهادی» برگزار می شود.

 

محمدی اظهارداشت: چهارمین روز از این هفته به نام «شهیدان، ایثارگران، زنان اسوه های مقاومت و ایثار» معرفی شده است، و در این روز عطر افشانی مزار شهدا، بزرگ داشت نقش زنان و تجلیل از جانبازان، ایثارگران و مصدومین شیمیایی از مهمترین برنامه های تدارکاتی به شمار می رود.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه افزود: پنجمین روز از هفته دفاع مقدس مصادف است با روز جمعه چهارم مهر ماه سال جاری و هم زمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) که برنامه های آن روز با نام «ولایت، فرهنگ اسلامی، خانواده، معنویت و سلامت» به اجرا در می آیند.

 

وی نماز جمعه و پرداخت به ورزش های همگانی را از جمله برنامه های محوری پنجمین روز از این هفته برشمرد و افزود: با عنایت به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر نقش خانواده در حفظ فرهنگ و ارزش های اسلامی، برنامه های مختلفی در این راستا به نمایش گذاشته می شود.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: «نکوداشت فرماندهان، جهادگران، پیشکسوتان» عنوان ششمین روز از هفته دفاع مقدس است که در این روز با توجه به هم زمانی با روز شکست حصر آبادان از حماسه آفرینان عملیات ثامن الائمه تجلیل به عمل می آید.

 

وی با اشاره به برنامه های آخرین روز از هفته دفاع مقدس، ادامه داد: این روز به نام «عزت و پایداری، وحدت ملی، استکبارستیزی» نام گذاری شده و اجرای برنامه هایی با محور تأسی از غیرت ملی در مقابله با ترفندهای استکبار جهانی در دستور کار قرار گرفته است.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه بر انتقال ارزش ها و فرهنگ دفاع مقدس به نسل های بعدی تاکید کرد و گفت: ما باید این فرهنگ را انتقال دهیم تا شاهد نتایج مثبت ناشی از ترویج این فرهنگ که همان فرهنگ اسلام ناب محمدی است در جامعه باشیم.

 

محمدی هم چنین به رئوس برنامه های اجرایی در این هفته اشاره کرد و گفت: برگزاری سان و رژه نیروهای مسلح در 31 شهریور ماه و صبحگاه مشترک در پادگان سروران استان و در تاریخ دوم مهرماه با حضور امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش و پخش همزمان این مراسم از شبکه یک سیما همراه با تجلیل از سربازان نمونه از اهم برنامه های این هفته است.

 

وی غبارروبی مزار شهدا و برگزاری رزمایش با افلاکیان توسط سپاه نبی اکرم (ص) در طول هفته دفاع مقدس راس ساعت 20 تا 22 هر روز که بازسازی عملیات والفجر 10 در پادگان توحید است را از دیگر برنامه های مهم این هفته عنوان کرد.

 

مدیرکل بنیاد حفظ اثار استان کرمانشاه از برگزاری همایش هزار نفر نقش زنان با حضور نماینده ای از مشارکت زنان در دفاع مقدس بنیاد ححفظ آثار در تاریخ سوم مهرماه، برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی و نواختن زنگ ایثار و مقاومت با حضور فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس و سخنرانی آنان، برپایی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس، برگزاری محفل شعرای زبان کردی همراه با نشستی با نمایندگان ایلات و عشایر در 5 مهرماه و برگزاری 86 مسابقه ورزشی در دهستان ها را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد.

 

وی افزود: دیدار با خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان دفاع مقدس و تبلیغات محیطی نیز به صورت مستمر در هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

                                                           

محمدی یادآور شد: با توجه به فرمایشات رهبری دوران دفاع مقدس دوران اوج افتخار ماست و باید برای انتقال آن به آیندگان تلاش کنیم و رسانه ها نقش موثری در این زمینه دارند. /998/د101/ب4

ارسال نظرات