۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۲۲۱۸۹۱
دبیر جشنواره علامه حلی:

جشنواره‌های استانی علامه حلی توسعه می‌یابد

خبرگزاری رسا ـ دبیر جشنواره سراسری علامه حلی گفت: دبیرخانه‌های استانی جشنواره علامه حلی که به تقدیر از آثار پژوهشی طلاب جوان اختصاص دارد توسعه می‌یابد و جشنواره‌های استانی بیشتری برگزار می شود.
جشنواره علامه حلي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا گفت: در جشنواره ششم علامه حلی، علاوه بر جشنواره سراسری، جشنواره‌هایی در استان‌های خراسان، قم، اصفهان، همدان، تهران، فارس و کرمان برگزار شد.


وی با بیان اینکه سیاست راهبردی دبیرخانه جشنواره علامه حلی، توسعه دبیرخانه‌های استانی با هدف تشویق بیشتر طلاب جوان در شهرستان‌ها به ورود به عرصه پژوهش است، افزود: امسال دو استان یزد و آذربایجان شرقی به استان‌های برگزارکننده جشنواره علامه حلی افزوده خواهند شد.


دبیر جشنواره علامه حلی تاریخ برگزاری هفتمین جشنواره علامه حلی را 24 اردیبهشت سال آینده ذکر کرد و گفت: جشنواره‌های استانی، اسفندماه سال جاری برگزار می‌شوند.


وی با ارائه آماری از آثار ارائه شده به ششمین جشنواره علامه حلی و منتخب در آن یادآور شد: در ششمین دوره جشنواره علامه حلی در مجموع 8هزار و 450 اثر در قالب‌های مقاله، کتاب و پایان‌نامه حوزوی و دانشگاهی به دبیرخانه‌های سراسری و استانی جشنواره واصل شدند که از این تعداد 4هزار و 791 اثر به برادران و 3هزار و 659 اثر به خواهران اختصاص داشتند.


حجت‌الاسلام اسماعیل‌نیا افزود: در ششمین جشنواره سراسری علامه حلی 32 اثر برگزیده و 64 اثر شایسته تقدیر معرفی شدند که از میان آنها 61 اثر مربوط به برادران و 35 اثر مربوط به خواهران بوده است.


وی تعداد آثار رسیده به جشنواره علامه حلی استان اصفهان را در سال گذشته 2هزار و 150 مورد ذکر کرد و ادامه داد: از این تعداد 866 اثر مربوط به برادران و هزار و 286 اثر مربوط به خواهران بود. در این جشنواره 25 اثر برگزیده و هفت اثر شایسته تقدیر معرفی شدند که از میان آنها 14 اثر مربوط به برادران و 18 اثر مربوط به خواهران بود.


مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم تعداد آثار رسیده به جشنواره علامه حلی استان تهران را 860 اثر برشمرد و گفت: از این تعداد، 561 اثر متعلق به برادران و 299 اثر متعلق به خواهران بود. در این جشنواره 2 اثر برگزیده و 10 اثر شایسته تقدیر معرفی شدند که در این میان سهم برادران و خواهران مساوی بود.


وی تعداد آثار رسیده به جشنواره علامه حلی استان قم را 947 اثر ذکر کرد و ادامه داد: از این تعداد، 593 اثر متعلق برادران و 354 اثر متعلق به خواهران بوده است. در این جشنواره 25 اثر برگزیده و 77 اثر شایسته تقدیر معرفی شد که 71 اثر از آن برادران و 41 اثر از آن خواهران بود.


حجت‌الاسلام اسماعیل‌نیا با اشاره به اینکه 432 اثر به جشنواره علامه حلی استان همدان واصل شد، گفت: از این تعداد 280 اثر مربوط به برادران و 152 اثر مربوط به خواهران بود. در پایان این جشنواره نیز از 13 اثر برگزیده و هشت اثر شایسته تقدیر قدردانی شد که هفت اثر متعلق به برادران و 14 اثر مربوط به خواهران بود.


وی با بیان اینکه در سال گذشته 721 اثر به دبیرخانه جشنواره علامه حلی استان کرمان واصل شد، افزود: از این تعداد 566 اثر متعلق به برادران و 159 اثر متعلق به خواهران بود. در این جشنواره هفت برگزیده و 23 شایسته تقدیر نیز معرفی شدند که سهم برادران 14 و سهم خواهران 16 اثر بود.


دبیر جشنواره علامه حلی تعداد آثار رسیده به جشنواره علامه حلی استان فارس را هزار و 484 اثر برشمرد و اضافه کرد: از میان این آثار، 942 اثر از سوی برادران و 542 اثر از سوی خواهران ارسال شده بود. در پایان این جشنواره از 20 اثر برگزیده تقدیر شد که سهم برادران و خواهران در آن برابر بود./978/102/ع

ارسال نظرات