۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۲۲۱۹۳۵

شناسایی 600 موقوفه در سیستان و بلوچستان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور ثبتی اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان، گفت: از ابتدای سال جاری با اجرای طرح شناسایی موقوفات در استان موفق به شناسایی و ثبت 600موقوفه شده ایم.
سازمان اوقاف و امور خيريه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، علی واصفی، کارشناس مسؤول امور ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: تهیه نقشه ها utm ، ثبت و تأیید اطلاعات پایه موقوفات و رقبات در سامانه جامع اطلاعاتی کشور، پیگیری کلیه امور ثبتی و اخذ مالکیت موقوفات و همچنین شناسایی و کشف موقوفات از جمله اقدامات و رئوس کاری واحد ثبتی اوقاف استان است.

 

واصفی، افزود: از ابتدای سال جاری با همکاری ادارات ثبت و اسناد استان در شهرستان های زاهدان، زابل و ایرانشهر و خاش موفق به اخذ یکصد سند مالکیت برای موقوفات و تهیه دویست فقره نقشه UTM شده ایم و امید است تا پایان سال در این زمینه موفقیت بیشتری دست یابیم .

 

مسؤول امور ثبتی اوقاف سیستان و بلوچستان، بیان کرد: شناسایی موقوفات از دیگر برنامه های مهم و راهبردی اوقاف استان است که از طریق رایزنی با ارگان های دیگری همچون ادارات ثبت اسناد، نمایندگی نهاد رهبری در امور اهل سنت و اقدامات انجمن یاوران وقف استان انجام می شود و بیشتر شامل مساجد، زمین های کشاورزی وقفی و رقبات موقوفات می شود .

 

واصفی، عنوان کرد: در شش ماهه نخست سال جاری 600 موقوفه شامل مساجد و 40 رقبه تجاری شناسایی و در سامانه جامع اطلاعات موقوفات و اماکن متبرکه کشور ثبت گردیده است و هدف از این اقدام انجام اولین گام در شناسایی، حفظ و توسعه و احیای موقوفات استان است.

 

گفتنی است؛ تهیه نقشه های یو تی ام توسط دستگاه مخصوص و مراجعه مورد به مورد در محل موقوفات و بدست آوردن طول وعرض جغرافیایی دقیق آن است./1311/د101/ب

ارسال نظرات