۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۲۲۱۹۹۹
استاد حوزه علمیه قم

مواضع آیت الله نوری همدانی در مقابله با فتنه فراموش نشدنی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد اردهال با اشاره به موضع‌گیری‌های به هنگام حضرت آیت الله نوری همدانی در امور داخلی و بین المللی، گفت: این موضع‌گیری‌ها موجب شده، ایشان جایگاه ویژه‌ای در میان مراجع جهان تشیع داشته باشند.
حجت الاسلام مهمدي سليماني اردهالي،عضو تشکل استادان سطح عالي و خارج حوزه علميه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی سلیمانی، امام جمعه مشهد اردهال ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به مواضع انقلابی و به هنگام ایشان، اظهار داشت: حضور به موقع و اظهار نظرهای مختلف ایشان در امور کشور و عرصه بین الملل موجب شده جایگاه ممتازی در میان مراجع جهان تشیع داشته باشند.
 
 
وی یکی از موضع‌گیری‌های مهم و حساس حضرت آیت الله نوری همدانی را در فتنه88 دانست و گفت: ایشان به موقع به صحنه آمدند و طیف عظیمی را در دفاع از رهبر معظم انقلاب و جلوگیری از فتنه با خود همراه کردند؛ با حرکت ایشان مردم نشاط خاصی در حمایت از ولایت پیدا کردند؛ خدا را شاکریم که چنین مراجعی داریم، دین خدا را یاری کرده و مردم را هدایت و راهنمایی می کنند.
 
 
استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگر سخنان خود به جایگاه والای علی‌بن باقر(ع) اشاره کرد و گفت: ایشان نماینده پدر بزرگوار خود در این منطقه بودند و بعد از شهادت آن حضرت نماینده برادر خود امام صادق(ع)بودند؛ روایت مشهوری از امام صادق(ع) است که فرمود هرکس برادر ما را در اردهال زیارت کند گویا امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کرده است.
 
 
حجت الاسلام سلیمانی به شباهت نحوه شهادت علی بن باقر(ع) به امام حسین(ع)پرداخت و ابراز داشت: بیش از هزار سال پیش طاغوتیان ایشان را محاصره کردند و با لب تشنه سر از بدن شریفش جدا کردند و یاران خاوه‌ای فینی ایشان را نیز به شهادت رساندند.
 
 
وی با اشاره اهتمام علمای بزرگ برای زیارت این امامزاده، گفت: مرحوم آیت الله مرعشی نجفی برای نخستین بار سردابه این امازاده را بازگشایی کردند که دیدند 70 الی 80 نفر از شهدا در آنجا هستند؛ این یکی از جلوه‌های جذبه مردم به این مکان مقدس است.
 
 
امام جمعه مشهد اردهال در پایان از طرف هیأت امنای آستان و مردم اردهال از حضرت آیت الله نوری همدانی برای حضور در مراسم قالیشویان امسال که پنج شنبه هفته آینده همزمان با شهادت امام باقر(ع)برگزار می شود، دعوت به عمل آورد./928/پ202/ج
 
ارسال نظرات