۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۲۲۲۰۷۱
رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان:

داعش حاصل سیاست کشورهای غربی و عربی در قبال سوریه است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد که داعش حاصل سیاست اشتباه کشورهای غربی و عربی در قبال سوریه است و تحقق مصالح غرب تنها هدف از تشکیل ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم است.
سيد هاشم صفي الدين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید هاشم صفی الدین، رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت یکی از شهدای مقاومت اسلامی که امروز برگزار شد با تاکید براینکه گروه‌های تکفیری از فضای مجازی و رسانه‌های دیداری و شنیداری برای تضعیف روحیه مردم استفاده می‌کنند، گفت: هدف از گروگان گیری سربازان ارتش لبنان از سوی تکفیری‌ها و اعدام آنها ایجاد خلل در اراده مردم است.

 

وی افزود: برافروختن آتش فتنه مذهبی و طایفه‌ای و ایجاد جنگ داخلی در لبنان هدف دیگر تروریست‌ها است.

 

حجت الاسلام صفی الدین، وجود برخی نهادهای مردمی و نظامی‌ حامی تروریست‌ها در خاک لبنان را موجب افزایش بحران توصیف و تاکید کرد: دولت لبنان برای ختم به خیر شدن مسأله گروگان گیری باید به کشورهای حامی تروریسم فشار وارد سازد تا تکفیری‌ها را مجبور به تحویل سربازان لبنانی کند.

 

وی تصریح کرد: در برهه کنونی مهم‌ترین مسأله برای حمایت لبنان از مشکلات و بحران‌های پیش رو مبارزه با گروه‌های تروریستی و تکفیری است. لبنان به اقدامات جدی برای ضربه زدن به تروریست‌ها در مرزهای مشترک سوریه و لبنان نیاز دارد.

 

مقاومت اسلامی یقین دارد که گروه‌های تکفیری را شکست می‌دهد

 

این عضو ارشد حزب الله لبنان تشکیل ائتلاف بین‌المللی برای مقابله با تروریسم را تنها در راستای تحقق اهداف غرب عنوان کرد و گفت: حمایت‌های مالی برخی کشورهای عربی از مخالفان دولت سوریه و مواضع کشورهای غربی در قبال سوریه موجب ایجاد و تقویت گروه‌های تکفیری از قبیل داعش شد.

 

حجت الاسلام صفی الدین با اشاره به اینکه غرب نمی‌خواهد ملت‌های اسلامی سرنوشت خود را مشخص کنند، اظهار داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی با حمایت از جریان‌های تندرو در خاورمیانه به دنبال تقسیم کشورهای اسلامی و ایجاد اختلاف بین مسلمانان هستند.

 

وی تصریح کرد: مقاومت اسلامی با تکیه بر تجربه، ایمان و تاریخ پر فروغ خود یقین دارد که در برابر گروه‌های تکفیری به پیروزی خواهد رسید./983/ب902/د

ارسال نظرات