۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۲۲۲۱۷۷
بیانیه وزارت خارجه سوریه در واکنش به حملات هوایی آمریکا؛

مبارزه با داعش باید تحت حاکمیت ملی سوریه و طبق منشورهای بین‌الملل باشد

خبرگزاری رسا ـ وزارت خارجه سوریه در واکنش به حملات جنگنده‌های آمریکا علیه مواضع گروهک تکفیری داعش در شهر «رقه» در بیانیه‌ای اعلام کرد مبارزه با داعش باید تحت حاکمیت ملی سوریه و طبق منشورهای بین‌الملل باشد.
پرچم سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت خارجه سوریه با انتشار بیانیه‌ای درباره حملات هوایی آمریکا به مواضع داعش در خاک این کشور تأکید کرد که ولید المعلم وزیر خارجه این کشور نامه‌ای از همتای آمریکایی خود جان کری از طریق وزیر خارجه عراق دریافت کرد که کری طی آن به وی ابلاغ کرده بود که آمریکا پایگاه‌های گروهک تروریستی را که برخی از آن نیز در سوریه وجود دارد، بمباران خواهد کرد.

 

در این بیانیه آمده است: مبارزه با تروریسم باید با محافظت کامل از جان غیرنظامیان بی‌گناه، تحت حاکمیت ملی سوریه و طبق منشورهای بین‌الملل باشد.

 

بر اساس این بیانیه، آمریکا و برخی از هم پیمانان این کشور به بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل ابلاغ کرده بودند که مواضع گروهک تروریستی داعش در سوریه را هدف قرار خواهند داد.

 

وزارت خارجه سوریه همچنین تأکید کرد که در رقه و دیرالزور با گروهک تکفیری داعش مبارزه کرده و می‌کند و با همکاری مستقیم کشورهای آسیب دیده به ویژه عراق، مبارزه با این گروهک تروریستی را متوقف نخواهد کرد.

 

در ادامه بیانیه وزارت خارجه سوریه، بر تداوم همکاری در بالاترین سطوح با عراق برای اجرای بندهای قطعنامه 2170 شورای امنیت تأکید شده است.

 

به گفته وزارت خارجه سوریه، این کشور با هر تلاش بین المللی همراه است که برای مبارزه با تروریسم باشد؛ حال تفاوتی ندارد که با گروهک‌های تکفیری داعش و جبهه النصره باشد یا سایر گروه‌های تروریستی.

 

وزارت دفاع آمریکا بامداد امروز با صدور بیانیه‌ای از حمله هوایی این کشور به مواضع داعش در خاک سوریه خبر داد.

 

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که دامنه حملات را به سوریه گسترش می‌دهد. این اولین بار است که آمریکا اهدافی داخل خاک سوریه را هدف قرار داده اند.

 

ولید المعلم وزیر خارجه سوریه نیز جدیت آمریکا در حمله به تروریسم را منوط به متوقف کردن حمایت این کشور از تروریست‌ها عنوان کرد./994/ب102/د

ارسال نظرات