۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۲۲۲۱۹۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

دانش آموزان یادگیری و تلاوت قرآن را جدی بگیرند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بجنورد با تأکید بر یادگیری و تلاوت قرآن از سوی دانش آموزان، گفت: انتظار است دانش آموزان همان گونه که زبان انگلیسی می آموزند به عنوان بچه مسلمان زبان و ادبیات عرب را نیز یاد بگیرند.
حجت الاسلام يعقوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی روز سه شنبه در آیین نواختن زنگ مهر و مقاومت که با حضور شماری از مسؤولان استان خراسان شمالی و شهرستان بجنورد در آموزشگاه شهدای فرهنگی مرکز این استان برگزار شد، بر افزایش ارتباط بین دانش آموزان با روحانیت تأکید کرد و افزود: این ارتباط اکنون وجود دارد اما لازم است افزایش یافته و تقویت شود.


وی بر یادگیری و اجرای مسائل دینی از سوی دانش آموزان نیز تأکید کرد و گفت: دانش آموزان مراقب باشند تفریحات آنها گناه آلود نباشد و خدای ناکرده آنها را از آموزه های اسلامی و دینی دور نکند.


امام جمعه بجنورد با بیان این که قصد سخنرانی ندارد، از دانش آموزان خواست اگر دوست دارند سخنرانی بشنوند در نماز جمعه شرکت کنند و او هم قول می دهد خطبه های این آیین عبادی سیاسی را به گونه ای تنظیم کند که دانش آموزان نیز بتوانند از این خطبه ها بهره مند شوند.


حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با تأکید بر یادگیری و تلاوت قرآن از سوی دانش آموزان، اظهار داشت: انتظار است دانش آموزان همان گونه که زبان انگلیسی می آموزند؛ به عنوان بچه مسلمان زبان و ادبیات عرب را نیز یاد بگیرند.


رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: دانش آموزان همانند گل هستند و باید بکوشند رنگ و بوی زیبایی داشته باشند.


به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ابراز کرد: دین داری در کنار داشتن ظاهری آراسته؛ رنگ و بوی خوش را برای گل های بوستان تعلیم و تربیت فراهم می کند.


سیدعلی اکبر پرویزی، استاندار خراسان شمالی نیز در این مراسم به مشکلات و تنگناهای معلمان و فرهنگیان پرداخت و گفت: ما از مشکلات و گرفتاری های معلمان آگاه بوده و به دلیل این که نتوانسته ایم آن گونه که باید و شاید این مشکلات را رفع کنیم؛ از تمامی فرهنگیان عذرخواهی می کنیم.


وی با بیان این که از مشکلات و نیازهای بی پاسخ معلمان اطلاع داریم، تصریح کرد: متأسفانه مشکلات و شرایط خاص کشور سبب شده نتوانیم مشکلات این قشر فرهیخته کشور را به آن اندازه که در شأن آنها است؛ مرتفع کنیم.


نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان خراسان شمالی افزود: همه می دانند شرایط و وضعیت کنونی معلمان در شأن آنان نیست و دولت یازدهم نیز تلاش می کند تا با توجه به محدودیت ها و گستردگی این حوزه، حداقل بخشی از این مشکلات را با اولویت بندی مرتفع کند.


گفتنی است، در سال تحصیلی جدید در استان 900 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور؛ افزون بر 160هزار دانش آموز در دو هزار و 300 آموزشگاه این استان زیر نظر 15 هزار و 700 نیروی فرهنگی تحصیل می کنند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات