۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۲۲۲۲۲۳

ساخت درب های مشبک حرم امام علی در اصفهان به پایان رسید

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کارگاه آفرینش های هنری بازسازی عتبات عالیات اصفهان گفت: مونتاژ نهایی دو درب مشبک حرم امام علی(ع)، در اصفهان تا ابتدای هفته آینده به پایان می رسد و دربها برای انتقال آماده می شود.
حرم امام علي(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، محمدحسین ایرانپور مسؤول کارگاه آفرینش های هنری بازسازی عتبات عالیات اصفهان گفت: مونتاژ نهایی دو درب مشبک حرم امام علی(ع)، در اصفهان تا ابتدای هفته آینده به پایان می رسد و دربها برای انتقال آماده می شود.

 

وی افزود: این درب ها بیست و پنجمین درب های حرم امامان بزرگوار است که در استان اصفهان برای عتبات عالیات ساخته می شود.

ایرانپور با بیان این که این دو درب مشبک در زیر ناودان طلا و ایوان علما درحرم حضرت علی(ع) نصب می شود، گفت: این در ها به دلیل شلوغی بیش از حد آن حرم در برخی مناسبتها امکان بازگشایی دارد و به جای پنجره فولاد حرم مولی الموحدین حضرت علی(ع) کار گذاشته خواهد شد.

مسؤول کارگاه آفرینش های هنری بازسازی عتبات عالیات با بیان این که ساخت این درب ها از سه سال پیش آغاز شده است و 50 هنرمند اصفهانی بر روی آن کار کرده اند افزود: هنرهای قلم زنی، میناکاری، زرگری، نقره کاری، فیروزه کاری و طلا کاری بکار رفته است.

ایرانپور با اشاره به این که هزینه ساخت این درب ها را جمعی از خیران اصفهانی و کارمندان بانک تجارت کل کشور تأمین کرده اند گفت: این دو در روز عید غدیر خم در محل نصب می شوند و پیش از آن برای عموم به نمایش گذاشته می شود.

وی افزود: این دو درب به ابعاد دو متر در سه متر و 15 سانتی متر ساخته شده و در قسمت بالای آنها آیات مقدس قرآن مجید، آیه ولایت و صلوات مخصوص پس از نماز کار شده است./939/د102/ب

ارسال نظرات