۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۲۲۲۲۷۵
فرمانده نیروی دریایی سپاه:

توان نظامی ایران بیش از آن چیزی است که آمریکا می داند

خبرگزاری رسا ـ فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر این که توان نظامی ایران به مراتب بیش از آن چیزی است که آمریکایی ها از آن مطلعند، گفت: توانمندی دفاعی و نظامی ایران سبب شده تا آنها دچار اشتباه محاسباتی در قبال ایران نشوند.
سردار فدوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سه شنبه شب، در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، نقش نیروی دریایی در دفاع مقدس را حایز اهمیت ارزیابی کرد و یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشت.
 
وی با بیان این که آمریکایی از زمستان سال 65 وارد خلیج فارس شدند تا هرآنچه مربوط به ما در دریا است را مورد اصابت قرار دهند و همه زیرساخت های ما را منهدم کنند، تصریح کرد: آنها با ناوهای خود و بیش از 500 هواپیما در صحنه حاضر شدند و با تحلیل و شناخت این کار را انجام دادند و در مقاطعی صادرات نفت ما بسیار کاهش پیدا کرد و اگر این روند ادامه می یافت می توانستند شرایط سخت تری را بر ما تحمیل کنند و در این زمان به نیروی دریایی ابلاغ شد که به صحنه دریا بروند.
 
وی با بیان این که ما عملیات های دریایی مختلفی انجام دادیم، تصریح کرد: با انجام آن عملیات ها وضعیتی به گونه ای درآمد که آمریکایی ها معترف بودند بعد از سه ماه ورود سپاه به این صحنه جدید، ناوهای ما نه تنها قادر به انجام ماموریت های خود نیستند بلکه قادر نیستند از خود در برابر قایق های تندروی سپاه محافظت کنند.
 
سردار فدوی با بیان این که ما در این صحنه آمریکا را شکست دادیم نه عراق و رژیم بعث، گفت: این همان وعده ای است که خداوند در قرآن کریم داده که اگر به تکلیف خود عمل کردید ما شما را موفق می داریم و همین اتفاق در خلیج فارس افتاد وبه جای این که آنها گلوی ما را فشار دهند ما گلوی دنیا را در خلیج فارس فشار دادیم و مقامات آمریکا از آن روزها به عنوان روزهای تلخ و سخت یاد می کنند.
 
سردار فدوی ماهیت خصومت دشمنان با جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران را فراتر از مسائل اقتصادی و ظاهری دانست و تاکید کرد: ماهیت خصومت آنها از جنس حق و باطل است و هیچ گاه این دو در کنار هم نمی توانند قرار گیرند.
 
وی یادآورشد: سال های طولانی از پایان جنگ می گذرد، به لحاظ ماهیت باطل حتی یک روز نمی تواند حق را تحمل کند، اما هر روز این احتمال کمتر شده و الان دشمن حتی جرات تصور اقدام علیه ما را ندارد.
 
سردار فدوی یادآورشد: این مساله به خاطر توانمندی شکل گرفته در نظام است که دشمنان را به این باور رسانده چنانچه اقدامی علیه این کشور صورت گیرد ضرر آن برایشان از نفعش بیشتر خواهد بود.
 
آمریکا جرات حمله نظامی به ایران ندارد
وی با بیان این که دشمن به توانمندی ما اذعان دارد، گفت: تمام حوادثی که در گوشه و کنار ما ایجاد شده هدف جمهوری اسلامی ایران بوده است، اما آنها جرات نکرده اند که علیه ما اقدامی انجام دهند.
 
سردار فدوی با اشاره به اذعان مقامات نظامی آمریکا به توانمندی جمهوری اسلامی ایران، گفت: آنها یک ناو سیزده میلیارد دلاری می سازند اما قایق های تندروی سپاه توان غرق کردن آن را دارد و این مساله باعث شده که آنها به فکر تغییر سیاست خود در عرصه دریا بیفتند.
 
وی با بیان این که امروز آمریکایی ها در موضع انفعال هستند نه قدرت، تصریح کرد: آمریکایی ها آنچه نمی دانند نسبت به آنچه از توانمندی ما می دانند بسیار کم است و البته در این سال ها اشتباه محاسباتی درباره ایران نداشته اند.
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش پایانی سخنان خود در برنامه گفت وگوی ویژه خبری از انقلاب اسلامی به عنوان عامل اصلی توانمند سازی ملت های آزاده یاد کرد.
 
وی بیداری اسلامی را یکی از نتایج و دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: همه دنیا جمع شدند تا از سقوط مبارک جلوگیری کنند اما او کمتر از بیست روز دوام آورد.
 
سردار فدوی خاطرنشان کرد: همه دنیا متفق شدند تا حکومت سوریه و بشار را ساقط کنند اما نتوانستند، خودشان اعلام می کنند چون ایران از حکومت سوریه حمایت کرد این مساله محقق نشد.
 
وی افزود: البته آنها مسائل مادی را عنوان می کنند، اما به هر حال حمایت های ما در مقایسه با حمایت های آنها از گروه های تروریستی ناچیز است، اصل موضوع این تفکر و باور است که رزمندگان مخلص ما ایجاد کردند.
 
سردار فدوی تاکید کرد: ملت ما باید افتخار کند به لحاظ روندی که داشته اند؛ این عظمت برای اسلام و انقلاب اسلامی و آنها بوجود آمده که مستکبران دنیا در مقابل این عظمت خاشع شده اند و به این باور رسیده اند که در برابر انقلاب اسلامی نمی توانند کاری از پیش ببرند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات