۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۲۲۲۳۳۱
معاونت تهذیب حوزه علمیه زنجان:

جایگاه روحانیت در قبل و بعد از انقلاب یک جایگاه کلیدی و محوری بوده است

خبرگزاری رسا ـ معاونت تهذیب مرکز مدیریت حوزه های علمیه زنجان با اشاره به این که جایگاه روحانیت در مسائل قبل و بعد از انقلاب یک نقش محوری و کلیدی بوده است، گفت: طلاب باید امروز هم مانند روحانیت دیروز در صحنه بوده و مجهز به سلاح های روز باشند.
حجت الاسلام ناصر

حجت الاسلام علی ناصر، معاونت تهذیب و تبلیغ مرکز مدیریت حوزه های علمیه زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، توجه به اهداف شهدا را از مهم ترین خواسته های آن ها دانست و اظهار کرد: یکی از مهم ترین وظایف ما در قبال شهدا با توجه به این که آن ها عزیزترین دارایی خود یعنی جانشان را فدا کردند تا امروز در این امنیت و آرامش پایدار باشیم، این است که به اهداف آنها توجه ویژه ای صورت گیرد.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ما امروز وظیفه داریم تا یاد شهدا و مهم تر از آن فرهنگ شهدا را زنده نگاه داریم و این یادبودها فقط مختص هفته دفاع مقدس نباشد چرا که یکی از نگرانی ها و دغدغه های رهبر معظم انقلاب فراموش شدن فرهنگ جبهه و شهادت است که باید در این زمینه دغدغه های ایشان نیز رفع شود.

 

معاونت تهذیب و تبلیغ مرکز مدیریت حوزه های علمیه زنجان در ادامه با انتقاد از کم کاری مسؤولان برای زنده نگاه داشتن یاد و فرهنگ شهدا تصریح کرد: در جامعه امروز به نوعی احساس می شود که آن جایگاهی که باید برای شهدا و فرهنگ دفاع مقدس در نظر گرفته شود، مغفول مانده است که دلایل آن هم می تواند هجمه سنگین رسانه های بیگانه و رفاه زدگی بیش از پیش برخی از مردم باشد که متأسفانه فراموش کرده اند شهدا برای چه و با چه هدفی رفته اند.

 

حجت الاسلام ناصر در ادامه افزود: متأسفانه مسؤولان هم به فکر نیستند و یاد شهدا در کشور مختص به هفته دفاع مقدس شده و آن هم تنها با پخش چند فیلم و مستند؛ در حالی که یاد شهدا باید همیشگی بوده و جایگاه ویژه تری داشته باشد.

 

این مسؤول در ادامه جوانان را به الگو برداری از شهدا در جهاد علمی تشویق و تأکید کرد: اگر توجه داشته باشیم امروز جوانان جامعه در همه عرصه ها نیازمند الگوهایی نظیر جوانان دوران دفاع مقدس هستند که در زمان جنگ یک کشور در مقابل چند دَه کشور ایستادگی کرد و جوانان آن روز به جوانان امروز ثابت کردند که مقاومت رمز پیروزی است بنابر ایندر  جنگ امروز که جنگ و جهاد علمی است باید جوانان از شهدا الگو گرفته و مانند آن ها که در جبهه با اتکا به پشتوانه های علمی خود چیزهایی اختراع می کردند، جهادی عمل کنند.

 

وی در پایان با بیان این که نقش روحانیت در قبل و بعد از انقلاب کلیدی بود، گفت: روحانیت با ایجاد حلقه های کوچک و بزرگ با رژیم شاه مبارزه کرده و در زمان جنگ نیز دوشادوش رزمندگان افزون بر تبلیغ اسلام با دشمن نیز مبارزه می کردند، لذا طلاب امروز هم باید با الگوگیری از روحانیت دیروز مجهز به سلاح روز بوده و با حضور در جامعه برای اعتلای اسلام و کشور با دشمنان قسم خورده این ملت به مبارزه بپردازد. /949/ت302/ب5

ارسال نظرات