۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۲۲۲۴۳۳
رییس جمهوربولیوی:

سفارت فلسطین در بولیوی به زودی افتتاح خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور بولیوی از بازگشایی سفارت فلسطین در کشورش در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
ديدار رييس جمهور بوليوي با رييس تشکيلات خودگردان فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اوو مورالس رییس جمهور بولیوی طی جلسه‌ای در دیدار با محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان در نیویورک ضمن ابراز تمایل در افزایش روابط دیپلماتیک بین 2 کشور اعلام کرد که سفارت فلسطین به زودی در بولیوی بازگشایی خواهد شد.

 

محمود عباس نیز از حمایت‌های همه جانبه بولیوی از مردم کشور خود در طول جنگ 51 روزه فلسطینیان با رژیم غاصب اسرائیل قدردانی کرد.

 

جنگی که از اوایل ماه جولای آغاز شده و با بر جای گذاشتن بیش از 2160 کشته و هزاران زخمی و آواره تا اواخر ماه آگوست به طول انجامید.

 

عباس در ادامه افزود که ملت فلسطین هیچ‌گاه سخنان و تصمیمات دولت بولیوی علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی را در طول این مدت فراموش نخواهد کرد.

 

مورالس نیز در پاسخ به رییس تشکیلات خودگردان، بار دیگر خاطرنشان کرد که بولیوی همچنان برای آزادی و پیروزی مردم فلسطین در این درگیری‌ها از ملت بی‌گناه این کشور حمایت خواهد کرد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: ما تلاش و مبارزه مردم فلسطین برای به دست آوردن حق زندگی، آزادی و حاکمیت‌شان را گرامی داشته و همچنان در این میدان از آن‌ها حمایت خواهیم کرد.

 

اوو مورالس و محمود عباس امروز پیش از آغاز شصت و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با یکدیگر دیدار کرده و در رابطه با افزایش روابط دیپلماتیک خود به گفت‌و‌گو پرداختند./994/د102/ک

ارسال نظرات