۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۲۲۲۵۴۴
دبیر مجمع علمای شیعه پاکستان در گفت‎وگو با رسا:

طلاب پاکستانی برای کمک به مردم سیل زده کشمیر اعزام شدند

خبرگزاری رسا – حجت الاسلام سید صادق حسین نقوی از آغاز کمک رسانی مجمع علمای شیعه پاکستان به مناطق سیل زده کشمیر خبر داد.
سيل در کشمير حجت الاسلام و المسلمين سيد صادق حسين نقوي

 

حجت الاسلام و المسلمین سید صادق حسین نقوی دبیر ایالتی مجمع علمای شیعه در کشمیر پاکستان در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، بحران سیاسی فعلی در کشور پاکستان را موجب افزایش مشکلات در کمک رسانی مردم سیل زدہ در مناطق مرزی کشمیر دانست. 


وی با بیان این که سیل فعلی بدترین نوع سیل دھه آخر و در 109 سال گذشته بی سابقه بودہ است بیان داشت: مجمع علمای شیعه پاکستان به دستور رییس این مجمع و رھبر شیعیان حجت الاسلام و المسلمین سید ساجد علی نقوی برای کمک رسانی مردم آسیب دیدہ تمام توان خود را به کار گرفته است.


حجت الاسلام نقوی با تاکید بر این که خیرین پاکستان و کشورها مسلمان در کمک رسانی به مردم آسیب دیدہ کشمیر مشارکت کنند اظھار داشت: دفاتر مجمع علمای شیعه پاکستان در سراسر این کشور آمادہ دریافت کمک ھای خیرین پاکستان است.


وی با اشارہ به این که مردم زیادی در این سیل کشته، ناپدید و بی خانمان شدہ اند گفت: مجمع علمای شیعه پاکستان در مناطق مختلف سیل زدہ اردوگاہ ھای امدادی شامل اقلام ضروری و کمک‌های فوریتی پزشکی و درمانی، اسکان موقت آسیب دیدگان و بی خانمان‌ها برپا کردہ است.


این روحانی فعال کشمیری با اشاره به جرایم به وجود آمده به دلیل سیل و همچنین کشته شدن جمعیت زیادی از انسانھا و حیوانات، نسبت به شیوع بیماری در منطقه سیل زدہ ابراز نگرانی کرد و افزود: بحران سیاسی و درگیری حزبی بین نواز شریف نخست وزیر پاکستان و طاھر القادری رییس حزب تحریک عوامی و عمران خان رییس حزب تحریک انصاف، مشکلات مردم سیل زدہ در پاکستان را افزایش دادہ است.

 

گفتنی است در سیل منطقه کشمیر ھند و پاکستان، 450 نفر کشته و 200 هزار نفر بی خانمان شدہ اند و حدود 450 روستا به طور کامل زیر آب رفته و حدود 2 هزار منطقه روستایی نیز در اثر سیل خسارت دیده اند. در پی وقوع این سیل تمامی مدارس، دانشگاه ها و ادارات این منطقه تعطیل شده و به دلیل قطعی برق و کمبود آب آشامیدنی وضعیت منطقه بحرانی ارزیابی می شود./988/ب911/ک

 

ارسال نظرات