۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۲۲۲۶۲۶
آیسسکو خواستار شد؛

تقویت سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری فرهنگی در جهان اسلام

خبرگزاری رسا ـ عبدالعزیز بن عثمان التویجری، مدیرکل سازمان آیسسکو، با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی گردشگری، تقویت سرمایه‌گذاری در بحش گردشگری فرهنگی در جهان اسلام را خواستار شد.
آيسسکو

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جامعه بین‌المللی همه ساله با هدف تأکید بر جایگاه مهم صنعت گردشگری، 27 سپتامبر(5 مهرماه) را به عنوان روز جهانی گردشگری جشن می‌گیرد.


سازمان آموزش، علوم و فرهنگ اسلامی (آیسسکو) در آستانه روز جهانی گردشگری با صدور بیانیه‌ای تقویت سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری فرهنگی در جهان اسلام را خواستار شد.


در این بیانیه آمده است: آیسیسکو از سال‌ها پیش بر اهمیت اماکن گردشگری، آثار تاریخی و اهتمام به میراث فرهنگی و تمدنی جهان اسلام تأکید کرده است و در همین راستا، در ششمین نشست وزاری فرهنگ کشورهای اسلامی در سال 2009 میلادی طرحی با عنوان «راهبرد توسعه گردشگری فرهنگی در جهان اسلام» تدوین شد که در ششمین نشست وزرای گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2010 میلادی این طرح به تصویب رسید.


سازمان اسلامی آیسسکو در این بیانیه از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی خواست که برای فعال‌سازی این راهبرد با بهره‌گیری از نظرها و نگرش‌های مختلف اقدام کنند.


در این بیانیه همچنین، از وزارت‌خانه‌های گردشگری کشورهای اسلامی و سازمان‌های جامعه‌ مدنی خواسته شده که در تعمیق این باور که سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری فرهنگی بسیار مقرون به صرفه است مشارکت کنند.


در پایان این بیانیه آمده است: سازمان آیسسکو به برنامه‌ها و فعالیت‌های خود در زمینه توسعه بخش گردشگری فرهنگی در کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و در رأس آن تربیت نیروی انسانی فعال در این بخش ادامه خواهد داد./982/ب103/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات