۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۲۲۲۶۳۱

حماس و فتح دولت وفاق ملی تشکیل می‎دهند

خبرگزاری رسا ـ جنبش های حماس و فتح در خصوص مسائل مورد اختلاف از جمله مسائل مربوط به نوار غزه به توافق رسیدند.
حماس و فتح

 

به گزارش خبرگزاری رسا، تلویزیون فلسطین اعلام کرد جنبش های حماس و فتح در خصوص همه مسائل مورد اختلاف میان خود و از جمله مسائل مربوط به نوار غزه به توافق رسیدند.

 

بر اساس این توافقنامه دولت وفاق ملی کنترل نوار غزه را در دست خواهد داشت.

 

ابومرزوق گفت: طرفین توافق کردند کمیته ای متشکل از دو جنبش برای اجرا کردن همه بندهای توافقنامه تشکیل شود.

 

وی افزود: دولت تشکیلات خودگردان به زودی نظارت بر همه گذرگاه های نوار غزه را بر عهده خواهد گرفت و کارمندان سابق نیز به محل کار خود باز می گردند.

 

عزام الاحمد یکی از رهبران جنبش فتح در قاهره در این خصوص گفت : دولت توافق حقوق همه کارمندان بخش های عمومی را پرداخت خواهد کرد زیرا همه آن ها فلسطینی اند و دولت نیز از ان همه فلسطینی ها است.

 

'موسی ابو مرزوق' یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس پیش از این گفته بود: گفت وگوها میان دو جنبش همچنان ادامه دارد و طرفین با احساس مسئولیت ملی و به دور از رسانه ها تمامی مفاد توافق آشتی ملی را مورد بررسی قرار می دهند.

 

هیات های دو جنبش فتح و حماس از روز سه شنبه گذشته دیدارهای خود به منظور بررسی مسائل مختلف پرونده آشتی ملی؛ از جمله دولت وفاق ملی و عمل آن به مسئولیت ها و تعهدات خود، پرونده سازمان آزادی بخش فلسطین 'ساف'، پارلمان، انتخابات، بازسازی غزه، مشارکت سیاسی و امضای معاهده رم به منظور فراهم شدن زمینه مجازات مقامات صهیونیستی به خاطر جنایت های شان علیه ملت فلسطین را آغاز کرده بودند./982/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات