۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۲۲۲۶۷۰

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان مرکز خدمات و مجمع نمایندگان طلاب

خبرگزاری رسا ـ تفاهم‌نامه همکاری میان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به منظور تعیین عناوین همکاری‌های مشترک و بر اساس مأموریت‌های آنان در حوزه‌های علمیه امضا شد.
مرکز خدمات حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین نشست هم اندیشی مسؤولان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم برگزار شد.

 

براساس این گزارش؛ در این مراسم که در سالن همایش‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه برگزار شد، حجج‌الاسلام سید حسن ربانی و سید علی اکبر حسینی نژاد به ایراد سخن پرداختند.

 

در پایان مراسم نیز تفاهم نامه همکاری میان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم منعقد شد.

 

متن این تفاهم نامه به شرح ذیل است؛

 

بسم الله‌ الرحمن الرحیم

 

تفاهم نامه همکاری

مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

 

با استعانت از خداوند متعال و برکات حضرت ولی عصر(عجل‌الله تعالی فرجه و الشریف) این تفاهم نامه بین مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به نمایندگی جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای ربانی و مجمع نمایندگان طلاب و فضلای قم به نمایندگی جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حسینی نژاد به منظور تعیین عناوین همکاری‌های مشترک و براساس مأموریت‌های آنان در حوزه‌های علمیه منعقد گردیده است.

 

براساس این تفاهم نامه دو طرف متعهد می‌گردند با توجه به توافق‌های صورت گرفته در چارچوب وظایف مندرج در اساسنامه خود، جهت پیشبرد اهداف عالیه حوزه‌های علمیه، با الهام از تعالیم حیات بخش اسلام ناب محمدی و فرمایشات حضرت امام خمینی(رضوان الله تعالی الله علیه) و رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و مراجع عظام تقلید(سلمهم الله تعالی) همکاری لازم را داشته باشند.

 

ماده 1: دو طرف در زمینه‌های ذیل طرح‌های پیشنهادی خود را به اتفاق مورد بررسی و تصویب قرار داده و در اجرای آن تشریک مساعی داشته باشند؛

 

الف) بررسی بهترین شیوه‌های ارائه خدمات در راستای اجرای هر چه بهتر برنامه‌ها و سیاست های معیشتی طلاب و روحانیون

ب) شناسایی و ارائه خدمات به طلاب کوشا با اولویت ممتاز و نخبه‌ی نیازمند

ت) ارائه خدمات هدفمند به منظور بالا بردن سطح علمی و تحقیقاتی حوزه و حوزویان

ث) تعامل و همکاری در اجرای دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌آی برای خانواده‌های طلاب

 

ماده 2: مرکز و مجمع نهایت توان خود را در به روزرسانی و پالایش پرونده‌های پذیرشی طلاب و روحانیون بکار خواهند گرفت.

 

ماده 3: مرکز و مجمع با رعایت مصالح طلاب و روحانیون در برگزاری دوره‌ها و برنامه‌های فرهنگی و مشاوره‌های خانوادگی طلاب همکاری می‌نمایند.

 

ماده 4: مرکز نسبت به اولویت دهی در امور وام، مسکن و درمان نمایندگان طلاب و روحانیون با معرفی رییس مجمع و تأیید ریاست مرکز حمایت می‌نماید.

 

ماده 5: مرکز نسبت به ارائه آمار و اطلاعات مورد نیاز مجمع از مشخصات طلاب تحت پوشش خود در خصوص «نام، آدرس و تلفن طلاب» در جهت تسهیل ارتباط نمایندگان با ایشان همکاری لازم را خواهد نمود.

 

ماده 6: مجمع نسبت به ارائه مشورت‌های لازم به مرکز در خصوص شناسایی افراد شایسته جهت همکاری با مرکز در استان‌ها به تکمیل بانک اطلاعات مدیران مراکز استانی کمک می‌نماید.

 

ماده 7: مجمع از طریق نمایندگان هر منطقه نسبت به توجیه و اطلاع رسانی خدمات مرکز به طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه و پاسخ‌گویی به ابهامات اقدام می‌نماید.

 

ماده 8: مجمع نسبت به آسیب شناسی فعالیت‌های مرکز از منظر نمایندگان طلاب و انعکاس آن به مرکز اقدام می‌نماید.

 

ماده 9: مجمع گزارش نظرات کارشناسی کمیسیون‌های خود در جهت ارائه و اجرای طرح‌های رفاهی طلاب و روحانیون را به مرکز ارسال می‌نماید.

 

ماده 10: مجمع ضمن ارائه فعالانه نقطه نظرات، نسبت به موارد ارجاعی مرکز جهت بررسی و اظهار نظر، همکاری موثر را انجام می‌دهد.

 

ماده 11: مجمع به منظور هم افزایی و عدم موازی کاری و بهره مندی از پشتیبانی‌های مرکز، هماهنگی قبلی با معاونت خدمات فرهنگی و رفاهی مرکز را انجام خواهد داد.

 

ماده 12: به منظور اجرای بهتر تفاهم‌نامه و پیگیری طرح‌ها و پیشنهادهای ارسالی از مرکز و مجمع به یکدیگر؛ رابطی از سوی هر یک از دو مجموعه معرفی خواهد شد؛ و با برگزاری جلست مشترک در مقاطع زمانی سه ماهه گزارش آن به ریأست مرکز و مجمع ارسال می‌شود.

 

ماده 13: مدت این تفاهم نامه از زمان امضا برای 3 سال تعیین می‌شود و با اعلام رضایت طرفین قابل تمدید است.

 

ماده 14: این تفاهم‌نامه از هر حیث تابع قوانین و مقررات عمومی حاکم بر نظام جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

 

ماده 15: این تفاهم‌نامه در 15 ماده تنظیم گردیده و با امضای رؤسای مرکز و مجمع در اولین نشست هم اندیشی دوره هفتم در مورخه 03/07/1393 مورد تأیید و تصویب قرار گرفت؛ و از همین تاریخ قابلیت اجرایی دارد.

 

سید حسن ربانی

رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه

 

سید علی اکبر حسینی نژاد

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

/993/پ203/س

ارسال نظرات