۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۲۲۲۶۸۰

تظاهرکنندگان بحرینی تهدید به سرکوب شدند

خبرگزاری رسا - رژیم بحرین تهدید کرد که در صورت برگزاری تظاهرات مردمی در روز جمعه، متوسل به اسلحه و سرکوب خواهد شد.
سركوب اعتراضات مردمي در بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت کشور بحرین اعلام کرد که اجازه برگزاری تظاهرات مردمی روز جمعه 26 سپتامبر در استان المحرق در منطقه الدیر را نخواهد داد. این تظاهرات قرار است در پاسخ به فراخوان گروه‌های مخالف رژیم بحرین برگزار شود.


مخالفان بحرینی خواستار برآورده شدن مطالبات مردم از جمله برقراری دموکراسی و پایان حکومت استبدادی حکام آل‌خلیفه هستند.


جمعیت الوفاق ملی بحرین نیز جلوگیری از تظاهرات مردمی روز جمعه را تلاش حکومت برای خاموش کردن صدای مردم اعلام کرد و افزود: حکومت بحرین در انتخابات صوری پارلمانی، تمامی حقوق سیاسی ملت بحرین و نیروهای انقلابی و چهره‌های شاخص مخالفان را که سال‌ها‌ست در زندان هستند، نادیده گرفته است.


این جمعیت مخالف حکومت بحرین با انتقاد از شیوه در نظر گرفته شده برای انتخابات پارلمانی آینده خاطرنشان کرد: حکومت با انجام اقدام‌های فرقه‌ای و جناحی ظالمانه در روند انتخابات، به دنبال بازاریابی سیاسی است حال آن‌ که اکثریت قریب به اتفاق مردم بحرین مخالف این روند هستند و از نظر آن‌ها، تمام اقدام‌های حکام بحرین ناقص و بدور از تغییرات بوده و از درجه اعتبار و ارزش ساقط است.


الوفاق بحرین جلوگیری از تظاهرات مسالمت آمیز مردمی در این کشور را نشان دهنده محدودیت آل‌خلیفه در زمینه آزادی‌ها عنوان کرد.


این جمعیت به بی‌ثباتی به علت عملکرد نادرست دستگاه‌های امنیتی، زندانی شدن هزاران نفر درپی مطالبات سیاسی عادلانه، نبود تعهد اجتماعی و تشدید انزوا بین دولت و مردم در بحرین اشاره کرد و ادامه داد: رژیم آل‌خلیفه پس از رد گفت وگو و توافق با مردم به استفاده از زبان زور، سرکوب و شکنجه روی آورد.


وفاق بحرین، تلاش‌های صورت گرفته برای جلوگیری از تظاهرات امروز مردم بحرین را غیرقانونی و نادیده گرفتن حق اعتراض مسالمت آمیز مخالفان و نشان دهنده تنگ نظری حکومت دانست که با استفاده از قدرت و زور در صدد تحمیل دیدگاه‌های خود به مردم است.


حمد بن عیسی آل‌خلیفه، شاه بحرین، روزگذشته دستور برگزاری انتخابات پارلمانی را در تاریخ 22 نوامبر آینده صادر کرد.


مردم بحرین نیز در راهپیمایی چند صد هزار نفری خود از جمعیت‌های سیاسی مخالف و همه ملت این کشور خواستند انتخابات صوری را که قرار است از سوی حکومت برگزار شود، تحریم کنند./994/ب102/د

ارسال نظرات