۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۲۲۲۶۸۶
امام جمعه موقت نجف آباد:

نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی مهم‌ترین عامل برای تشویق جوانان به ازدواج است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت نجف آباد درباره دلیل اصلی کاهش ازدواج و بالا رفتن آمار طلاق، گفت: نفوذ فرهنگ غرب سبب دوری از فرهنگ اسلام در امر ازدواج شده است.
نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حیدرعلی ایوبی امام جمعه موقت نجف آباد، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نجف آباد، سخنرانی و صحبت های رییس جمهور در سازمان ملل را نشان صلابت و قدرت ملت ایران در برابر تمام ابرقدرت های جهان عنوان کرد و گفت: رژه نیروی های مسلح و نمایش دستاوردهای نظامی دیگر جایی برای دشمنان برای گزینه های نظامی باقی نگذاشته است تا از این راه نیز دست به تهدید ایران بزنند.

 

وی در ادامه بیان داشت: سخنان رییس جمهور پیرامون مبارزه با تروریسم شما تنها فریبی برای جهانیان است و انعکاس این صحبت ها در یک مجمع جهانی تأثیر مهمش خنثی شدن تبلیغات شوم غرب بر علیه اسلام و ایران است.

 

حجت الاسلام ایوبی پیروزی مردم یمن نشانه ای دیگر از  برتری مکتب اسلام بر مکاتب غرب بیان داشت و افزود: گروه انصارالله در یمن و باب المندب با وجود حمایت های آمریکا و فعالیت های عربستان توانستند به پیروزی برسند.

 

وی در ادامه گفت: اعتماد به نفس و توکل به خدا سبب شد تا بار دیگر دولتی شیعی به پیروزی برسد و عامل پیروزی خود را الگوگیری از کشور ایران و حزب الله لبنان بیان کرد و اکنون با پیروزی های مردم غزه، عراق، یمن، ایران به عنوان تنها ابرقدرت منطقه حرف اول را می زند.

 

امام جمعه موقت نجف آباد با اشاره به سالروز پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و نامگذاری این روز به نام روز ازدواج جوانان افزود: این گونه نامگذاری ها باید نگاه جامعه را هر چه بیشتر به سمت فرهنگ اسلام در این گونه موارد سوق دهد، با این که هم اکنون در جامعه شاهد هستیم، که ازدواج های جوانان از معارف و فرهنگ اسلام فاصله گرفته است.

 

وی با بیان روایاتی از ائمه معصومان پیرامون اهمیت امر ازدواج در اسلام گفت: ائمه معصومان ازدواج را فرخنده ترین بنا در پیشگاه خداوند عنوان کردند که ارزشی عبادات یک فرد متأهل 70 برابر است و تأکید بر ازدواج زودهنگام نشان از بروز آسیب های جدی در خانواده و اجتماع به سبب تأخیر ازدواج دارد.

 

حجت الاسلام ایوبی عامل اصلی در کاهش ازدواج در سال های اخیر را، نفوذ فرهنگ غرب بیان کرد و گفت: ظهور انقلاب اسلامی سبب شده تا بسیاری از تجملات و تشریفات در مراسم ازدواج از میان برداشته شود ولی متأسفانه در سال های اخیر باز شاهد همان مشکلات هستیم که سبب بروز بالا رفتن آمار طلاق و پایین آمدن آمار ازدواج در سطح جامعه شده است.

 

وی الگویی گیری از سیره ائمه اطهار(ع) به خصوص پیامبر اکرم (ص) که خود از اشراف قریش بودند، را مؤثرترین عامل برای جلوگیری از ازدواج های اشرافی به خصوص در میان خانواده های ثروتمند بیان کرد.

 

امام جمعه موقت نجف آباد با اشاره به این که جهان امروز تشنه معارف اهل بیت(ع) است و جوانان نقش مهمی در نشر این معارف به جهانیان دارند، افزود: امام رضا(ع) در حدیثی فرمودند: آن که امر ما اهل بیت(ع) را زنده نگهدارد مورد رحمت خداوند قرار می گیرد، و زنده نگهداشتن امر ائمه معصومین(ع) همان کسب معارف و نشر آن است.

 

وی در ادامه بیان داشت: هیچ یک از مکاتب بشری و ایسم های جهان نتوانست آرامش، عدالت و فضایل انسانی را در جوامع بشری برپا دارد و نیازهای اصلی انسان را تأمین کند و تنها نسخه برای حیات طیبه، کتاب الهی و معارف اهل بیت است که با وجود هجوم رسانه های جمعی که همه اذهان را به اطلاعاتی پوچ و بی فایده مشغول کرده است، بازگرداند.

 

حجت الاسلام ایوبی از جمله مناسبت های هفته را سالروز شهادت 400 نفر از زائرین بیت الله الحرام در سال 1366 بیان کرد و افزود: این جنایت عظیم که در حرم امن الهی با نقشه آمریکا و اجراء عربستان صورت گرفت، منجر به زخمی شدن بش از 5هزار نفر از حجاج شد و شهادت این افراد جزء سرمایه های اسلام است که هیچ گاه از میان نخواهد رفت.

 

وی در ادامه به سالروز شکست حصر آبادان اشاره کرد و گفت: این پیروزی، نقطه عطفی در دفاع مقدس بود که در ناباوری دشمنان با فرمان امام چنین حماسه ای خلق شد. /1306/پ202/ب4

ارسال نظرات