۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۲۲۲۷۰۴
امام جمعه موقت مراغه:

تجمل‌گرایی جایی در فرهنگ ایرانی اسلامی ندارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مراغه، گفت: خانواده ها بدانند که اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی جایی در فرهنگ ایرانی اسلامی و سبک زندگی قرآنی و اسلامی ندارد.
نماز جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام امیر حسینقلی زاده، امام جمعه موقت مراغه امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی اظهار داشت: ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در مواجهه با تهاجم رژیم بعث عراق هیچگاه وحدت و انسجام خود را از دست ندادند.


وی با بیان این‌که ملت ایران تنها با تکیه بر قدرت ایمان و توکل به خدا، ولایت‌مداری و روحیه ایثار و شهادت‌طلبی در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کردند، تصریح کرد: دوران دفاع مقدس یکی از مهم ترین فرصت های تاریخی کشور برای تکیه بر توانمندی های جوانان بود که به‌حق رشادت‌های ماندگاری را ثبت کردند.


حجت الاسلام حسینقلی زاده با تأکید بر این‌که حل مشکلات مختلف در عرصه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... با اعتماد به نسل جوان جامعه برطرف می شود، افزود: بسیاری از فرماندهان جنگ جوانان بودند، دفاع مقدس دستاوردهای ارزنده و گرانقدری داشته و باید برای انعکاس آن در جامعه تلاش شود.


امام جمعه موقت مراغه در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(ع) اظهار داشت: رفع موانع ازدواج مهمترین قدم موفق در اقدام های فرهنگی و اجتماعی است، اگر بتوانیم به این مهم دست یابیم بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.


وی ادامه داد: با ازدواج به موقع، آسان و آگاهانه جوانان از وقوع بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی پیشگیری می شود، مسؤولان باید بدانند که هزینه در مسائل فرهنگی، عین سرمایه‌گذاری است، ازدواج دارای آثار و برکات متعددی از جمله ایجاد فضای سرشار از آرامش و تکامل معنوی است.


حجت الاسلام حسینقلی زاده خواستار توجه و حل موانع ازدواج آسان جوانان از سوی متولیان امر شد و خاطرنشان کرد: اگر در جامعه بتوانیم فرهنگ ازدواج آسان و ساده را فرهنگ سازی کنیم می توانیم تمامی برکت های ازدواج در جامعه را فراهم و جامعه ای سالم مبتنی بر فرهنگ اسلامی ایرانی را ایجاد کنیم.


امام جمعه موقت مراغه ادامه داد: از سوی دیگر متأسفانه برخی والدین و خانواده ها به جای رفع موانع ازدواج با تجمل گرایی قدمی برای ایجاد این موانع بر می دارند، خانواده ها بدانند که اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی جایی در فرهنگ ایرانی اسلامی و سبک زندگی قرآنی و اسلامی ندارد./935/پ203/ب4

ارسال نظرات