۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۲۲۲۷۲۶
شورای علمای تاجیکستان:

عضویت در جریان‎های افراطی گناه کبیره است

خبرگزاری رسا ـ شورای علمای مرکز اسلامی تاجیکستان عضویت در گروه‌های تروریستی و شرکت افراد در جنگ کشورهای خاورمیانه به خصوص عراق و سوریه را از جمله گناهان کبیره اعلام کرد.
تاجيکستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «سید مکرم عبدالقادر زاده» رییس شورای علما و مفتی تاجیکستان گفت: شرکت افراد در جنگ کشورهای خاورمیانه به خصوص عراق و سوریه از جمله گناهان کبیره است.

 

وی در بخشی از خطبه‌های امروز نماز جمعه، گفت: اقدامات تحریک کننده مردم علیه رهبران، ارتباط با سازمان‌های داخلی و خارجی که فعالیت‌های زیرزمینی انجام می‌دهند نیز شامل این فتوا است.

 

وی افزود: سخنرانی در جلسات، همایش‌ها، تهیه و انتشار مطالب و مقالات در رسانه‌ها با انگیزه ایجاد نزاع مذهبی و اخلال در ثبات و امنیت در جامعه نیز گناه کبیره است.

 

این مفتی تاجیک گفت: شورای علمای تاجیکستان روز پنجشنبه در نشست اعضای خود این تصمیم را با درنظرداشت پیچیده شدن اوضاع سیاسی و اجتماعی در برخی از کشورهای جهان و منطقه اتخاذ کرد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس تصمیم شورای علمای مرکز اسلامی تاجیکستان، هدف از این اقدام جلوگیری از توسعه، جلب و احضار جوانان در عملیات نظامی، و جریانات افراط گرا در خاورمیانه است که تحت شعار مشارکت در جهاد انجام می‌شود.

 

عبدالقادر زاده افزود: برخی از نیروها و افراد که از سوی امرای خارجی خود هدایت می‌شوند با استفاده از ضعف دانش یا ناآگاهی جوانان برای بی‌ثبات کردن وضعیت در جامعه و بر هم زدن وحدت ملی و ثبات در میان مردم فتنه و تفرقه ایجاد می‌کنند و به هر وسیله می‌خواهند جایگاه  و نقش مقامات سیاسی و مذهبی را کاهش دهند.

 

بر اساس فتوای شورای علمای تاجیکستان، افرادی که در جنگ  کشورهای خارجی علیه مسلمانان شرکت می‌کنند و یا در داخل این کشور در همکاری با سازمان، گروه و احزاب افراطی برای بر هم زدن ثبات و وحدت ملی تلاش می‌کنند نیز مرتکب گناه کبیره می‌شوند.

 

صدور این فتوا از سوی شورای علمای تاجیکستان و بالاترین نهاد تنظیم کننده فعالیت‌های مذهبی در حالی است که بنا به گفته منابع رسمی در مدت 2 سال گذشته حدود 200 نفر از جوانان این کشور به جنگ عراق و سوریه اعزام شده و بر اساس برخی آمار ارائه شده تاکنون 30 نفر از این جوانان در این جنگ‌ها کشته شده‌اند./982/ب102/د

ارسال نظرات