۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۲۲۲۷۳۳
امام جمعه ایلام:

ماهیت کثیف انگلیس بار دیگر عیان شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان ایلام، گفت: سخنان گستاخانه و توهین‌آمیز نخست‌وزیر رژیم فاسد انگلیس بعد از دیدار با رییس جمهور کشورمان ماهیت کثیف و خباثت‌آمیز آنها را بار دیگر برملا ساخت.
حجت‌الاسلام والمسلمين لطفي نماينده ولي فقيه در ايلام

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه ایلام اظهار داشت: این سخنان گستاخانه و توهین‌آمیز نخست‌وزیر رژیم فاسد انگلیس بار دیگر کینه دیرینه دولت خبیث انگلستان نسبت به ملت ایران را به اثبات رسانید.

 

وی ادامه داد: انتظار ملت بزرگ ایران از رییس جمهور این بود که پاسخ کوبنده و قاطع درخور شأن ملت ایران به اظهارات نخست‌وزیر انگلیس می‌داد.

 

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: دفاع مقدس در کشور عزیز ایران حقیقتا آینه تمام‌نمای اقتدار، عزت، عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی ایران است به گواهی تاریخ چند صدساله ایران هیچ‌گاه و در هیچ جنگی نبوده که بخشی از سرزمین ایران بزرگ از میهن جدا نشده و یا به اشغال همیشگی دشمنان در نیامده باشد.

 

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین لطفی تصریح کرد: شاهان بی‌کفایت و فاسد در شمال ایران بخش اعظمی از کشور را با ذلت به دشمنان واگذار کردند، در شرق هرات و افغانستان و بلوچستان و پاکستان از ایران اسلامی جدا شد و در نتیجه مرزهای کشورمان را هر روز کوچک و کوچک‌تر کردند.

 

وی ادامه داد:‌ حتی در 43 سال پیش در زمان پهلوی دوم بحرین بدون جنگ و به راحتی از پیکر ایران بزرگ جدا شد، اما در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی نخستین باری بود که همه دنیا بدون هیچ تردیدی متحد شدند و نتوانستند یک وجب از خاک پاک میهن اسلامی در اشغال خود داشته باشند، اما واقعیت این است که جنگ ما با دشمنان هرگز به پایان نمی‌رسد و نبرد در جبهه‌های تازه و جدید آغاز می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت:‌ از همان روزی که امام راحل فرزندان بسیجی‌اش را برای رسیدن به اهداف عالی انقلاب اسلامی فراخواند، بدون تردید در همه این نبردها پیروز میدان بوده و خواهد بود، کشوری که از تهیه بدیهی‌ترین و ابتدایی‌ترین نیازهایش عاجز بود در کوتاه‌ترین زمان ممکن با همت جوانان برومند و دانشمندان جوان و مردان جهادگر و مجاهدان علمی امروز مرزهای دانش را درنوردید و اعجاب و تحسین دشمنان را برانگیخت.

 

وی ادامه داد: به تعبیر رهبر معظم که فرمودند این امنیتی که امروز در کشور ما وجود دارد و این حرکت عظیمی که امروز به سمت سازندگی این کشور آغاز شده و این پیشرفت علمی و فناوری و افزایش تعداد عالم، دانشمند، دانشجو، محقق و پژوهشگر همه به برکت خون شهیدان است.

 

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به اول ماه ذی‌الحجه سالروز ازدواج امام علی(ع) و صدیقه کبری(س) اشاره کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین دستورات دین مقدس اسلام ازدواج است و هیچ برنامه‌ای به اندازه سنت ازدواج مورد تأیید قرار نگرفته است، زیرا شکل‌گیری خانواده و بنیاد خانواده عامل اساسی در تشکیل جامعه سالم، پویا و بالنده است.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین لطفی اضافه کرد: ازدواج امام علی(ع) و فاطمه زهرا عالی‌ترین زندگی مشترک زن و مرد آن هم با ساده‌ترین امکانات زندگی است، اگر در جامعه اسلامی، جوانان دختر و پسر در امر ازدواج داستان ازدواج حضرت علی(ع) مرور کنند و آن را الگو قرار دهند، بدون تردید امروز جامعه ما مسئله‌ای به نام بحران ازدواج نداشته و مراسم عروسی‌ها با تشریفات و ریخت و پاش‌های بی‌‌مورد به دور از شئونات اسلامی و اخلاقی نخواهد بود.

 

 نماینده ولی فقیه در استان ایلام ادامه داد: متأسفانه مسأله طلاق و از هم پاشیدگی زندگی مشترک یکی از چالش‌های بزرگ اجتماعی کشور ایران است و  ناهنجاری‌های اجتماعی در ابعاد مختلف به خاطر دوری از سیره پیامبر(ص) و اهل­بیت(ع) است./998/د101/ب4

ارسال نظرات