۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۲۲۲۷۴۰

هشدار نماینده آیت الله سیستانی نسبت به دستکم گرفتن خطر تروریسم

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کربلا بر لزوم عدم دستکم گرفتن خطر تروریسم و تروریست‎ها هشدار داد و سازماندهی نیروهای مردمی را خواستار شد.
حجت الاسلام سيد احمد صافي نماينده حضرت آيت الله سيستاني در کربلا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد از بروز ناامنی در روزهای گذشته ابراز نگرانی کرد و گفت: به نیروهای امنیتی و مردمی مخلص به دلیل تلاش برای ایستادگی در برابر تروریست ها خسته نباشید می گوییم اما تأکید داریم که نباید خطر تروریسم و تروریست ها را دستکم گرفت.

 

وی بر لزوم وحدت و فراهم ساختن امکانات برای ریشه کن شدن تروریسم تأکید کرد و افزود: نیروهای ارتش، پلیس و بسیج مردمی باید شجاعت و صبر را در پیش گرفته و پُست های خود را ترک نکنند. دفاع از کشور و مقدسات و همه شهروندان یک امر مقدس به شمار می آید و کسی که در نبرد مقدس حضور دارد، باید در اوج معنویت و روحیه قرار داشته باشد.

 

حجت الاسلام صافی تصریح کرد: فرماندهان امنیتی باید در کنار نیروهای خود حضور یابند و با درد و غم آنها آشنا شوند. کاملا مشخص است اگر فرماندهان در کنار نیروها حضور داشته باشند، می توانند تصمیم های مناسب بگیرند.

 

نماینده حضرت آیت الله سیستانی توجه به اطلاعات دقیق را خواستار شد و ادامه داد: بی توجهی به این مساله سبب بروز فاجعه ای بزرگ می شود و هر کسی که در این امر مقصر باشد و شهادت جمعی از شهروندان را به همراه داشته باشد، باید مورد مجازات قرار گیرد.

 

وی سازماندهی نیروهای مردمی را ضروری دانست و تأکید کرد: دولت باید مسؤولیت خود را در قبال برادران داوطلب جنگ علیه داعش انجام داده و نسبت به نیازهای آنان خساست به خرج ندهد.

 

خطیب جمعه کربلا ادامه داد: خبرهای رسیده حاکیست این نیروها همچنان از فقدان سازماندهی و کمبود تجهیزات نظامی و مادی رنج می برند. آنان جان خود را در طبق گذاشته اند و دولت باید توجه ویژه ای به این نیروها داشته باشند./980/ب901/د

ارسال نظرات