۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۳
کد خبر: ۲۲۲۷۵۶
امیر سرتیپ محمدی:

نقش روحانیت در برهه‌های مختلف تاریخ کشور بی‌بدیل است

خبرگزاری رسا ـ‌ فرمانده ارشد ارتش در منطقه فارس و کهگیلویه و بویر احمد گفت: روحانیت در طول تاریخ شکل‌گیری کشور ما به ویژه در دوران اسلامی همیشه یک نقش بی‌بدیل داشته که سبب هدایت و بصیرت‌افزایی جامعه شده است.
امير سرتيپ حسين محمدي، فرمانده ارشد ارتش در فارس و کهگيلويه و بوير احمد

امیر سرتیپ حسین محمدی، فرمانده ارشد ارتش در منطقه فارس و کهگیلویه و بویر احمد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس با اشاره به نقش بی‌بدیل روحانیت در جامعه اسلامی گفت: روحانیت در طول تاریخ شکل‌گیری کشور ما به ویژه در دوران اسلامی همیشه یک نقش بی‌بدیل داشته که سبب هدایت و بصیرت‌افزایی جامعه شده است.

 وی در ادامه افزود: هر جایی که استعمار چه پیش از انقلاب و چه پس از آن، در طول تاریخ خواسته به کشور ما ضربه بزند همیشه روحانیت بوده که نخستین واکنش را نشان داده و در مقابل استعمار و استکبار سینه سپر کرده است.

 فرمانده ارشد ارتش در منطقه فارس و کهگیلویه و بویر احمد ابراز کرد: نقش روشنگری، بصیرت‌افزایی و هدایتگری روحانیت بی‌بدیل بوده است، هم در شروع مبارزات علیه طاغوت پیش از انقلاب، هم در طول پیروزی انقلاب، هم در بسیج مردم و شکل‌گیری به افکار مردم علمدار بوده و نقشش بارز چشم‌گیر و فراموش نشدنی است.

 وی ادامه داد: روحانیت همیشه در کشور اسلامی ما از شأن و جایگاه  بالای اجتماعی برخوردار بوده و مردم همیشه با دید احترام و تکریم به روحانیت برخورد کرده و نگاه ویژه‌ای نسبت به روحانیت داشته‌اند.

 فرمانده ارشد ارتش در منطقه فارس و کهگیلویه و بویر احمد با اشاره به نقش روحانیت در دفاع مقدس تأکید کرد: در طول دوران دفاع مقدس روحانیت در صف اول بود و نسبت به دیگر طیف‌ها بیشترین شهید را تقدیم به نظام و انقلاب کرده است.

 وی تصریح کرد: در دوران اسارت روحانیت به عنوان یک الگو و اسوه سرمشق آزادگان بود؛ به طور مثال شهید ابوترابی اسوه و الگوی آزادگان بودند و یک پایگاه و جایگاه معنوی داشته و به آزادگان درس آزادگی و مقاومت می‌دادند.

 محمدی خاطر نشان کرد: در این برهه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا سعی کرده جنگ فرهنگی و جنگ نرم را در دستور کار خود قرار دهد، جنگ نرم همانطوری که طراح آن می‌خواهد تأثیرگذاری بر روح، ذهن و اراده و طرز تلقی و نگرش جامعه به سمت و سویی که خود می‌خواهد است.

 فرمانده ارشد ارتش در منطقه فارس و کهگیلویه و بویر احمد یادآور شد:‌ دشمنان می‌خواهند ارزش‌ها، باورها، وحدت و انسجام ملی و روحیه ایستادگی مردم را از بین‌ببرند و بین مردم و رهبری فاصله بیاندازند.

 وی ادامه داد: در اینجا نقش روحانیت یک نقش بارز است و باید با اقدامات فرهنگی، ارشاد و بصیرت افزایی جامعه وضعیتی را پیش بیاورد که دشمنان را ناکام کند.

 محمدی تأکید کرد: خطر جنگ نرم به مراتب ازجنگ سخت بیش‌‌تر است، زیرا در جنگ سخت تعداد دشمنان،‌ تجهیزات و امکانات دشمن را برآورد کرده و می دانیم، اما در جنگ نرم اگر غفلت کنیم سربازان دشمن وارد خانه‌های ما می‌شوند.

وی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی فرهنگی در مقابله با جنگ نرم بیان کرد: دستگاه‌های فرهنگی همچون وزارت علوم، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش باید نسبت به مقوله جنگ نرم حساس باشند.

 محمدی در پایان گفت: وظیفه روحانیت بیشتر از جاهای دیگر است و امید است با طرح‌ریزی، ‌انسجام، اتخاذ راهبردها و استراتژی درست بتوانیم اقدامات دشمنان در راستای از بین‌بردن فرهنگ و دین خود را خنثی کنیم./919/ت302/ی

ارسال نظرات