۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۲۲۲۸۰۰

جشن جمعه پیروزی در یمن برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ صنعا، پایتخت یمن روز گذشته در پی پیروزی خیزش مردمی به رهبری انصارالله شاهد جشن باشکوهی یود.
تظاهرات يمني‌
 
به گزارش خبرگزاری رسا، ده ها هزار نفر از مردم یمن روز گذشته در صنعا پایتخت این کشور با برپایی تظاهراتی، پیروزی عزم و اراده مردمی و امضای توافقنامه صلح و مشارکت ملی میان جریان های مخالف به رهبری انصارالله و رییس جمهوری این کشور را جشن گرفتند.
 
تظاهرکنندگان از نقش نیروهای مسلح انصارالله در برقراری امنیت در صنعا، استقبال کردند.
 
شرکت کنندگان در این راهپیمایی بر لزوم اجرای توافقنامه صلح و تحقق یافتن خواسته های ملت یمن تاکید کردند.
 
تظاهرکنندگان همچنین شماری از کشته شدگان حوادث اخیر یمن را تشییع و تاکید کردند که خون کشته شدگان به هدر نخواهد رفت. آنان با سر دادن شعارهایی بر ادامه حرکت اعتراض آمیز خود به عنوان ضامن موفقیت توافقنامه سیاسی، تاکید کردند.
 
احمد الجنید، از رهبران جنبش انصارالله در گفت و گویی اعلام کرد: اگر رهبران سیاسی یمن بخواهند توافقنامه را دور بزنند، انقلاب ما ادامه خواهد یافت و باقیمانده افراد فاسد را در کشور ریشه کن می‌کند.
 
کمیته سازمان دهنده اعتراضات یمن، در تظاهرات دیروز صنعا اعلام کرد که در نظر دارد با تشکیل یک کمیته میدانی بر نحوه اجرای توافقنامه صلح نظارت کند، خواست و اراده ملت یمن در صورت به اجرا درآمدن بندهای این توافقنامه، تحقق خواهد یافت، البته با توجه به کشاکش موجود میان دو طرف معادله اجرای این موافقتنامه سهل و آسان به نظر نمی‌رسد.
 
به نظر می رسد فضایی از مسایل پیچیده بر اقدامات سیاست مداران یمن سایه افکنده است. این فضا با به تاخیر افتادن انتخاب نخست وزیر جدید به رغم گذشت چند روز از زمان تعیین شده، خود را نشان داده است.
 
گفتنی است قرار بود تا چهارشنبه گذشته نخست وزیر جدید یمن را تعیین شود. /1321/ب102/د
 
منبع: مهر
ارسال نظرات