۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۲۲۲۹۵۱

یک سازمان بین‎المللی خواستار پایان یافتن بدرفتاری دولت کنیا با مسلمانان شد

خبرگزاری رسا ـ اندیشکده بین‎المللی "گروه بحران" با انتشار گزارشی در مورد علل پیوستن جوانان کنیایی به گروه‎های تروریستی مانند الشباب خواستار پایان یافتن تبعیض علیه مسلمانان این کشور از سوی دولت شد.
دستگيري مسلمانان کنيا به بهانه مبارزه با تروريسم
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری On Islam، اندیشکده "گروه بحران بین‎المللی" که از سازمان‎های شناخته شده در زمینه تحلیل درگیری‎ها در سراسر دنیا محسوب می‎شود با انتشار گزارشی در مورد علل پیوستن جوانان کنیایی به گروه‎های تروریستی خواستار پایان یافتن تبعیض علیه مسلمانان این کشور از سوی دولت شد.
 
در گزارش این اندیشکده بین المللی آمده است که تبعیض علیه مسلمانان کنیا و عملیات به اصطلاح مبارزه با تروریسم از دلایل اصلی پیوستن جوانان به گروه های تروریستی مانند الشباب است.
 
اندیشکده "گروه بحران بین‎المللی" در گزارش خود به تبعیض های سازمان یافته علیه مسلمانان کنیا در زمینه هایی مانند صدور کارت شناسایی ملی و پاسپورت که مسلمانان را از حضور در بسیاری از فعالیت های اقتصادی و اجتماعی و ارتقای سطح زندگی محروم می کند، اشاره کرده است.
 
در این گزارش تاکید شده است که بی عدالتی هایی نظیر بی توجهی اقتصادی و سیاسی به مسلمانان در کنیا موجب شده شکاف عمیقی میان مسلمانان و سایر مردم این کشور ایجاد شود و گروه تروریستی الشباب نیز با استفاده از همین شکاف ها در میان جوانان نفوذ کند.
 
کشته و ناپدید شدن امامان جماعت مسلمان و جوانان کنیایی به وسیله پلیس که به اسم مبارزه با تروریسم صورت گرفته از جمله اقداماتی هستند که سازمان "گروه بحران بین‎المللی" به شدت از آن انتقاد کرده است./990/ب903/ک
ارسال نظرات