۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۲۲۳۰۳۰
از سوی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم؛

نام‌نویسی دوره‌های آموزشی ادبی هنری طلاب آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، دوره‌های آموزشی ادبی هنری را ویژه برادران و خواهران طلبه در قم برگزار می کند.
نام‌نویسی دوره‌های آموزشی ادبی هنری طلاب آغاز شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی با هدف پرورش استعدادهای طلاب خواهر و برادر اقدام به برگزاری رشته‌های ادبی هنری کرده است.

 

براساس این گزارش، دوره‌های ادبی و هنری دفتر تبلیغات ویژه برادران و خواهران طلبه است و هدف از برگزاری این دوره‌ها استفاده از زبان تأثیرگذار هنر برای ترویج ارزش‌های الهی اعلام شده است.


این دوره‌ها از بیستم مهرماه در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود که نوبت صبح این دوره‌ها ویژه خواهران طلبه و نوبت عصر ویژه برادران طلبه است.

 

دارا بودن سطح یک برای برادران و سطح دو برای خواهران از شرایط شرکت در این دوره ها است، بنابراین از طلاب مبتدی و طلابی که زیر پایه شش هستند به دلیل تمرکز بر دروس حوزوی پذیرش انجام نمی گیرد.

 

فرصت ثبت‌نام در این دوره‌ها از بیستم شهریورماه تا 10 مهرماه 93 است ویکی از ویژگی‌های دوره‌های آموزشی ادبی هنری تنوع و گستردگی آن است و طلاب می‌توانند بنا به علاقه خود در رشته‌های مختلف شرکت کنند.

 

دوره‌های ادبی هنری دفتر تبلیغات اسلامی شامل رشته‌هایی همچون هنرهای تجسمی با زیرمجموعه‌های گرافیک، طراحی، نقاشی، تشعیر، عکاسی و خوشنویسی و ادبی با زیرمجموعه‌های ویراستاری، آموزش شعر و داستان‌نویسی است.

 

نقد فیلم و فیلمنامه‌نویسی از دیگر رشته‌های دوره ادبی و هنری دفتر تبلیغات است و یک درس عمومی هم با عنوان فلسفه هنر برای تمامی طلاب برنامه‌ریزی شده است.

 

استفاده از اساتید مجرب، برگزاری کارگاه‌های ضمن دوره، نشست‌های تخصصی با حضور اساتید اهل فن، برگزاری نمایشگاه برای آثار برتر طلاب شرکت‌کننده در دوره‌ها و اهدای جوایز به نفرات برتر از مزایای دوره‌های فرهنگی هنری دفتر تبلیغات است.

 

دوره‌های آموزشی این مرکز به صورت سه ترم مقدماتی، متوسطه و پیشرفته برگزار می‌شود و به گونه‌ای طراحی شده که طلاب بتوانند در سه ترم و یا چهار ترم فارغ‌التحصیل شوند.

 

تمامی این دوره‌ها به صورت رایگان برگزار می شود و تنها ودیعه‌ای امانی از شرکت‌کنندگان دریافت می‌شود که در صورت رعایت مقررات و عدم غیبت غیر موجه در پایان ترم به افراد عودت داده می‌شود، همچنین گواهینامه پایان‌دوره به طلاب فارغ‌التحصیل در دوره‌ها اعطا می‌شود.

 

این دوره‌ها از بیستم مهرماه 93 در مرکز آموزش‌های کاربردی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به نشانی قم ـ خیابان شهید فاطمی(دورشهر) ـ انتهای کوچه شماره یک جنب پاسگاه نیروی انتظامی برگزار می‌شود.

 

مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات بخش‌های مختلفی همچون مجلات، تولید و عرضه محصولات فرهنگی هنری وجود دارد، که از فارغ‌التحصیلان و هنرجویانی که برجستگی‌های هنری پیدا کنند در بخش‌های مختلف مرکز همچون مجلات کودک و نوجوان و انجمن‌های علمی استفاده می‌شود و مرکز در همین راستا از تولیدات آنها حمایت خواهد کرد./917/پ202/س

 

ارسال نظرات